A Peugeot nemrég vezette be az új arculatát az oroszlánfejes emblémával, most pedig egy olyan tanulmányautót leplezett le, ami azt mutatja meg, hogy milyenek lesznek a francia márka elektromos autói a nem is olyan távoli jövőben.
Nagyratörő terveket jelentett be a Peugeot, hiszen már 2023-ban a teljes kínálatuk villamosított modellekből áll, két éven belül pedig öt új elektromos autót mutatnak be, amivel nem más a céljuk, mint 2030-ra vezető gyártóvá válni az elektromos autók piacán Európában. A most bemutatott Inception Concept nem egy tanulmányautó a sok közül, hanem azt mutatja meg, milyen lesz a Peugeot nem is olyan távoli jövője.
Az elmúlt években a Peugeot több olyan tanulmányautóval is előjött, aminek a dizájnja a francia márka következő időszakának stílusirányzatát vetítette előre. Az Exalt, a Fractal, a Quartz és az Instinct koncepciók formáját mai szemmel nézve felfedezhetjük bennük a Peugeot jelenlegi kínálatának modelljeit.
Az új Inception pedig azt mutatja meg, hogyan képzeli el a francia gyártó az elektromos autók következő nemzedékét.
A Peugeot-modelleket már most is a feltűnő, extravagáns stílusukról ismerjük, de az öt méter hosszú túrakocsi még tovább megy ezen a téren.
Még élesebb vonalak, még izgalmasabb részletek jellemzik az Inception Concept külsejét,
amit elsőre Peugeot-nak ismerhetünk fel. Például a hátsó lámpák jellegzetes hármas osztásáról, aminek a dizájnja a fényszórókon is visszaköszön, hasonlóan, mint a 24 órás Le Mans-i versenyre tervezett 9X8-on.
A futurisztikus tanulmányautón múltidéző részleteket is felfedezhetünk, még ha nem is sokat.
A Peugeot-embléma két oldalán futó vízszintes sávok a 205, 405 és 605 modellek hűtőmaszkját eleveníti fel, míg a fényszórók befelé döntött felső vonala az 504 és 505 megoldására utal. Jövőbe mutat a karosszéria oldalán lévő kijelző, ami a töltöttségről tájékoztat, a 20 colos kerekek közepén pedig mindig függőlegesen áll az embléma.
A belső tér a Peugeot i-Cockpit berendezését gondolja tovább, furcsán szögletes Hypersquare kormánykerékkel,
szinte az összes kezelőszervet ide csoportosították egy érintőkijelzőre. A magasra tett műszeregység, a Halo Cluster önvezető módban a műszerfalba bújik, akárcsak a kormánykerék, és egy nagyobb képernyő veszi át a helyét. Az újrahasznosított anyagokból kárpitozott ülések nemcsak látványosak, de állítólag mesésen kényelmesek is.
A Stellantis elektromos autók számára fejlesztett STLA platformjai közül a legnagyobbra épül az Inception Concept, ezért egy 100 kilowattórás akkumulátort építettek a padlóba, és mivel a megszokottnál hatékonyabb a hajtáslánc, ezért akár 800 kilométeres hatótávot ígérnek. A négy kereket hajtó elektromotorok teljesítménye 680 lóerő, ezért
a Peugeot-túrakocsi teljesítménye is lenyűgöző, három másodperc alatt gyorsul százra.
Persze a fentiek közül nem válik mind valóra, de a Peugeot új tanulmányautója jól mutatja, hogy merre tart a francia márka. Az Inception koncepción látott megoldások megvalósulására pedig már nem is kell olyan sokat várnunk, akár 2025-ben láthatunk egy ehhez hasonló elektromos autót a Peugeot kínálatában, mondjuk a jelenlegi 508-as elektromos alternatívájaként, a Volkswagen ID.7 legközelebbi riválisaként.
Ez is érdekelhet: