A Vision Neue Klasse jelzi, milyen lesz a jövő a BMW-nél. Úgy tűnik, nem lesz rossz.
Ha egyszer már sikerült, miért ne működne most is? A hatvanas években életmentőnek bizonyult a BMW számára a Neue Klasse, amely megteremtette a sportos BMW-szedán műfajt, és ezzel egy életre meghatározta a márka tudatát. Azóta tudjuk, hogy egy BMW-ben mindig a vezetési élmény és a vezető az első, és ha ő jól érzi magát, akkor az utasok is boldogabbak.
2025-re is egy Neue Klasse bemutatásával készül a BMW, amihez nekünk egy kicsivel több közünk lesz,
mint Európa többi országának, mert legelőször Debrecenben fogják gyártani. Ezt a jövő generációjának szóló BMW-t vetíti elő a Vision Neue Klasse koncepció, ami már sokkal közelebb áll egy valódi autóhoz, mint a korábbi tanulmányok.
Látszik a gyermeki lelkesedés az összes BMW-mérnökön, akik a tanulmány fejlesztésében részt vettek. Érzik, hogy nem új fejezetet írnak a BMW történetében, hanem most kezdenek hozzá egy teljesen új könyvhöz.
Megtartották a BMW múltját meghatározó alapértékeket, amelyekért a mai napig lehet szeretni egy BMW-t, de feltöltötték a jövő évtizedeit meghatározó technikai tudással.
Visszaköszön a cápaorr, a hokiütő és a jellegzetes BMW-vese. Megannyi apró részlet teszi tökéletessé a dizájnt. A lámpák és a virtuális hűtőrács finom rajzolattal olvad egybe, megalkotva a valaha volt legnagyobb BMW-vesét. Szép gesztus a sárga kárpitozású bordázott plüssülés, ami gyermekkorunk autóit juttatja eszünkbe. Az övvonal meglepően alacsony, állítólag a BMW E30 méreteit vették alapul, ami azért különösen érdekes, mert a padlólemezben bújik meg a jelentős helyet igénylő akkumulátor.
Mivel 2025 még marha messze van, ezért egy csomó dolgot nem tudunk a Neue Klasséról.
Nincs szó motorváltozatokról, akkuméretről, de még a külső méreteit sem tudjuk. Körbejárva nagyjából az derült ki, hogy egy 3-as és 2-es közötti külső méretekkel rendelkező, de 3-as belső méretű autóról lehet szó. És azt ígérik, hogy a most futó elektromos autókhoz képest legalább 30 százalékkal nő a hatótáv, 30 százalékkal gyorsabb lesz a töltés, és 25 százalékkal hatékonyabb lesz az új generációs elektromos hajtáslánc, aminél alapvetés, hogy télen és nyáron is ugyanazt a hatékonyságot tudja.
Egy ideje már sejteni, merre tart a BMW-nél a jövő, az i Vision Circular és az i Vision Dee igyekezett egy-egy markáns részletet kiragadva betekintést engedni a néhány év múlva megjelenő modellekbe. Az i Vision Circular a városi crossoverek világát vetíti elő, és az anyagok újrahasznosítására koncentrál. Az i Vision Dee-nél a sportos szedánforma és a változtatható fényezéssel a személyre szabhatóság kapta a főszerepet. A képeket elnézve a Dee és a Neue Klasse alapformája között nem találni nagy eltérést, de
élőben körbejárva az autót már látszanak azok az apró részletek, amelyek igazán izgalmassá teszik. Olyanná, amit vezetni akar az ember.
Belül még hagyományos a visszapillantó tükör, de a külsőt már kamera helyettesíti. Az oldalablakok e-tinta segítségével üdvözlik a közeledő vezetőt, és automatikusan nyílik az ajtó, hagyományos kilincsnek nincs nyoma.
Közel sem biztos, hogy a végleges Neue Klassén is így lesz, de az biztos, hogy az új iDrive, amelynek előfutára feltűnik a tanulmányban, bekerül a végleges modellbe.
Ebben már az érintőképernyőé és a szélvédőre vetített, teljes szélességben megjelenő head-up kijelzőé (mostantól Panoramic Vision) a főszerep. A fontosabb alkalmazásokat drag and drop módszerrel tudjuk feldobni a szélvédőre, az alkalmazások és feladatok között gyors és egyszerű eligazodni. Azt ígérik, hogy a hangfelismerés is tovább fejlődik, a legtöbb funkciót elég lesz kérnünk az autótól, és az szépen végrehajtja majd.
Ahogy hatvan éve, a Neue Klasse most is többet jelent egyetlen modellnél. Egy teljes család épül erre a filozófiára. Mindenesetre ezt a sportos szedánt nagyon várjuk már végleges modellként is.
Ez is érdekelhet: