A BMW egyik legfontosabb modellje az 5-ös sorozat, aminek 1972 óta már a nyolcadik generációja mutatkozott be. Most először i5 néven elektromos autóként is elérhető lesz, de a dízel mellett is kitart az új 5-ös, amivel a BMW még magasabbra tette a mércét.

Mostanra megszokhattuk, hogy a BMW-nél nem félnek egészen extravagáns formákat bevetni, elég csak az iX-re és az XM-re gondolni, de az új 7-es sorozat is a merész külsejével kelti fel a figyelmet. A bajor márka hagyományos sorozatai közül ezúttal az 5-ös modellváltása volt soron, és ezzel nem követték a nagyobb testvér példáját, könnyebben befogadható dizájnt alkottak minden idők legnagyobb 5-ös sorozatához.

Nagyobbnak kellett lennie

Nincsenek osztott fényszórók, és a hűtőmaszk méretével sem estek túlzásba, ezeket a stíluselemeket meghagyják a kínálat csúcsán álló 7-esnek. Az új 5-ös arányos jelenség lett, ami rejtve ugyan, de az elődei vonásaiból is felelevenít néhányat. A hátrafelé lejtő csomagtérajtó például az első, E12-es szériára utal, a fényszórók felfelé kanyarított sarka pedig a Bangle-féle 5-ösként ismert E60-asra emlékeztet minket.

Mint a 7-esnél tapasztaltuk, úgy az új 5-ös is minden elődjénél hatalmasabb lett,

a hossza most először haladja meg az öt métert. A karosszéria 9,7 centivel 5,06 méter hosszúra nyúlt, a szélessége három centivel 1,9 méteresre nőtt, és a magassága is hasonló mértékben bővült. A két centivel nagyobb tengelytávja pár milliméter híján eléri a három métert, ezek a számok pedig nem is olyan rég még a 7-es sorozatot jellemezték.

Szükség is lehetett a méretnövekedésre, hogy elférjen az akkumulátorcsomag, az 5-ös sorozat ugyanis most először tisztán elektromos hajtású változatban is elérhető lesz. Az i7-hez hasonlóan az i5-öst is csak a részletek különböztetik meg a belsőégésű motoros változatoktól, például a zárt hűtőmaszkja. A vese alakú maszk ezúttal is összeolvad középen,

az új 7-es mintájára pedig az Iconic Glow kontúrvilágítást is lehet kérni hozzá.

Az elektromostól a dízelig

A BMW mindjárt kétféle változatban is bemutatta az i5-öst, és ezek jelentősen különböznek egymástól. Az eDrive40-ben egy 340 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, és már ez is elég gyorsnak ígérkezik, de ott az M60 xDrive, ahol a két elektromotor 601 lóerővel hajtja mind a négy kereket. A csúcsmodell ezzel 3,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 193 helyett 230 km/óránál van.

Az akkumulátor mindkét i5-ben nettó 81,2 kilowattórás, amivel 477 és 582 kilométer közötti a hatótávja

az eDrive40-nek, az M60-nál 455 és 516 kilométer között számolhatunk. Széria a 11 kilowattos fedélzeti töltő, a csúcsmodellhez pedig 22 kilowattos töltő jár, egyenáramú állomásnál mindkettőt 205 kilowattal lehet tölteni. De ez még nem minden, 2024-ben a két modell közé érkezik egy harmadik, összkerékhajtású változat.

Mint minden modelljénél, a BMW az új 5-ösnél is meghagyja a választás szabadságát,

és az ígéretes elektromos hajtás mellett továbbra is kínál benzines, plug-in hibrid és még dízelváltozatot is. A kínálat azonban szűkebb a korábbinál, egyelőre csak a 190 lóerős 520i és a 197 lóerős 520d érhető majd el az európai piacon, utóbbi akár xDrive hajtással is. A 48 voltos mild hibrid rendszer mindegyiknél a szériafelszerelés része.

Jövőre csatlakoznak a kínálathoz a plug-in hibridek, az elődből ismerős 530e a kétliteres benzinmotorral, 300 lóerővel és 80-100 kilométer közti elektromos hatótávval, és érkezik egy 550e xDrive is, a háromliteres, hathengeres benzinmotorral, 489 lóerővel és 90 kilométeres elektromos hatótávval.

A sorhatost mi csak hibridként kapjuk meg, mert nagyon úgy tűnik, hogy az 530d-től búcsúzhatunk,

míg a hathengeres benzines 540i, és még a négyhengeres benzines 530i és az amerikai piac kiváltsága marad.

Az 530e képein láthatjuk, hogyan néz ki a nem elektromos, nem M-es változat

Ívelt kijelző és iDrive

Az új 7-esből lehet ismerős a hangulatfényes műszerfal, a kormánykerék mögött a dupla ívelt kijelzővel, ahol 12,3 colos kijelző mutatja a műszereket, a régi modellek emlékére enyhén a vezető felé fordított 14,9 colos érintőképernyő kezeléséhez pedig megtartották az iDrive forgókapcsolóját az ülések között. A rendszer a Bundesliga-meccsek és filmek streamelése mellett játékra is használható, hogy könnyebben teljen a töltésre szánt idő.

Az elektromos autók rajongóinak talán egy kis csalódás, hogy nincs extra rekesz az i5 orrában, hátul azonban 490 literes a csomagtartó, a belsőégésű motoros modelleknél pedig 520 literrel lehet számolni. Az 5-ös az eddig ismert asszisztensei mellé néhány újat is kapott, például Németországban és az Egyesült Államokban működik

az autópálya-asszisztens, aminél a szemmozgásunkkal adhatunk parancsot az önálló sávváltásra.

Nem nehéz megjósolni, hogy sikeresnek ígérkezik a BMW legújabb 5-ös sorozata, ami

a formájával nem fogja megosztani a rajongókat, a fejlett technikájával magasan tartja a mércét,

a dízeltől az elektromosig terjedő széles hajtáslánc-kínálata pedig sokféle igényre jelent megoldást. És ez még nem minden, mert még az év vége előtt bemutatkozhat az 5-ös Touring, és az új M5 érkezését is nagyon várjuk már.

Ez is érdekelhet:

Vezettük az új BMW i7-est: a kasmírgyapjú mindent visz, de vezetni még mindig jobb

Tetszik vagy sem, egy 7-es BMW-nek, amiből Kínában és Amerikában adják majd el a legtöbbet, pontosan így kell kinéznie 2023-ban.

35 éve jelent meg az első 12 hengeres BMW, idén készül el az utolsó

A BMW idén befejezi a V12-es modellek gyártását, ennek emlékére felidézzük a kezdeteket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában