A BMW végre leleplezte a 7-es sorozat új generációját, és a megszokást igénylő formáján kívül is lesz miről beszélni: high-tech belsővel, plug-in hibrid és elektromos hajtással, és fedélzeti házimozival érkezik a BMW új csúcsmodellje.

Legalább annyira megosztó lett a BMW új 7-es sorozata, mint a Bangle-korszakban készült E65-ös széria volt a bemutatása idején, 2001-ben. A BMW-nél ismét merész lépésre szánták el magukat, és ha nem is tudtál még megbarátkozni az új 7-es extravagáns stílusával, az biztos, hogy sokat fogunk még beszélni erről az autóról, ami több téren is újat mutat a luxuskategóriában.

Megszokást igényel

Csak azért nem akkora meglepetés az új 7-es formája, mert a BMW fokozatosan készített fel minket: részletekben már megmutatta, hogy milyen lesz a luxuslimuzin, és a nemrég leleplezett megújult X7-es is ehhez hasonló orral jelent meg. Nem baj, ha neked nem tetszik, hiszen nem kapja meg ezt a stílust a BMW összes autója.

Az X7-hez hasonlóan az új 7-est is az osztott fényszórós orra határozza meg. Nem is a méretes hűtőmaszk, ami feltűnik rajta, hanem a szűkre szabott nappali menetfények, ami alá sötétített burával rejtették el a szériában LED-es mátrixfényszórókat. Aki imádja a ragyogást,

Swarovski-kristállyal kirakott menetfényt és megvilágított hűtőmaszkot kérhet, de fekete maszkkal és kétszínű fényezéssel is rendelhető az autó.

A manapság divatos hátsó fénycsík már a 7-es sorozat előző szériáján rajta volt, ezért a BMW-nél ezúttal hagyományosabb hátsó lámpákat terveztek az autóra. A rendszámtábla szokatlan módon a lökhárítóba került, és a kilincseket is a karosszéria síkjába rejtették. A képek alapján masszív darabnak tűnik a 7-es, mintha egy tömbből faragták volna ki.

Hosszabb a nyújtottnál

A kategóriában megszokott módon eddig a 7-esből is készült standard és hosszú változat, de az új modellt már csak egy méretben gyártják majd. Az 5,39 méteres limuzin pedig még a nyújtott elődjénél is hosszabb lett 13 centiméterrel, de a szélessége és a magassága is bővült öt centivel, amitől tényleg hatalmasnak tűnik. A tengelytávja 3,22 méteres.

A megnövelt méreteknek és a magas tetővonalnak köszönhető, hogy az új 7-es sorozat fedélzetén jóval több a hely. A csomagtartója is nagyobb lett, 25 literrel 540 literesre bővült, és mivel már a tervezése elején számításba vették a villamosított változatokat, a plug-in hibrid 525 literes és az i7 500 literes értéke sem sokkal marad el ettől.

Házimozi-élmény a fedélzeten

A hátsó fotelek érdekessége a hézagmentesen felhajtható lábtámasz, a különféle funkciók kezelésére szolgáló 5,5 érintőképernyőket pedig az ajtókba építették. A tetőből lehet lenyitni az egyik legérdekesebb opciót, a Theatre Screen névre keresztelt 31,3 colos szélesvásznú, 8K felbontású képernyőt, ami a Bowers & Wilkins hifivel együtt a házimozik élményét ígéri.

Minimalistának is nevezhetnénk a műszerfalat, hiszen minimálisra csökkentették a kapcsolók számát, de ahhoz túlságosan gazdagon díszítették az utasteret. Az iX-ben látott módon kétküllős a széria kormánykerék, 12,3 és 14,9 colos ívelt képernyőpáros került a műszerfalra,

kristályszerű gombokkal állíthatjuk az üléseket, és ebben a modellben még megmaradt az iDrive forgótárcsája is.

A műszerfal újdonsága a teljes szélességében húzódó Interaction Bar, ami a hangulatvilágítás része, és amibe néhány érintőgombot is integráltak. Szériafelszereltség a panorámatető is, ami nagyobb lett az elődénél, de ezúttal nem nyitható. Az ajtók viszont opcióként gombnyomásra tárulnak fel és csukódnak be, akárcsak a Rolls-Royce-okon.

i7-ként érkezik

A BMW már korábban elárulta, hogy i7 néven teljesen elektromos hajtású változata is lesz az új 7-es sorozatnak, és most kiderült, hogy Európában ezzel indul a forgalmazás, a többi motorváltozat csak jövőre érkezik. Az i7 első pillantásra nem sokban különbözik, a zárt hűtőmaszkja és a kék betétek kevésbé hangsúlyosak rajta, ezért nem annyira futurisztikus, mint a Mercedesnél az EQS.

Az i7 xDrive60-ban egy 258 lóerős elektromotor hajtja az első, és egy 313 lóerős a hátsó kerekeket, a kombinált teljesítmény 544 lóerő, amivel

a BMW elektromos limuzinja 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, és 240 km/órával száguldhat.

A 101,7 kilowattórás akkumulátor 600 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a töltése legfeljebb 195 kilowattal lehetséges.

Elektromos téren ez még nem minden, mert hamarosan érkezik a 7-es sorozat igazi csúcsmodellje, az i7 M70. A BMW ugyan nem árulta el a részletes adatokat, de az előzetes alapján 660 lóerőre és 1000 Nm nyomatékra, valamint négy másodpercen belüli gyorsulásra számíthatunk, ezért felveszi a versenyt az EQS 53 AMG-vel.

Dízel lesz, V12 nem

Európában nem lesz hagyományos benzines változata az új 7-esnek, de plug-in hibrideket és dízelt lehet majd választani 2023-ban. A 490 lóerős 750e xDrive és az 571 lóerős M760e xDrive is 200 lóerős elektromotort kap, és a 18,7 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 80 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, míg a 740d xDrive motorja kereken 300 lóerős lesz.

Más piacokon több változata is lesz az új 7-esnek, például mild hibrid benzinesek, mint a 286 lóerős 735i és a 380 lóerős 740i, valamint az 544 lóerős 760i xDrive, ez az egyetlen V8-as modell. A 12 hengeres motor az előző szériával búcsúzott, de ki tudja, hátha egyszer elektromos hajtással együtt visszatér a minden eddiginél rendhagyóbb 7-esben.

Ez is érdekelhet:

A legvitatottabb BMW-ből igazi klasszikus lett a Bangle-féle 7-es sorozat

Sok kritikát kapott a húsz éve bemutatott 7-es sorozat. Te mit gondolsz róla?

35 éve jelent meg az első 12 hengeres BMW, idén készül el az utolsó

A BMW idén befejezi a V12-es modellek gyártását, ennek emlékére felidézzük a kezdeteket.

A BMW-nél már a kilencvenes években kísérleteztek a nagy hűtőmaszkkal

Sosem látott koncepció mutatja meg, milyen lehetett volna a 7-es sorozat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában