A BMW megmutatta, hogy milyen lesz az XM gyártásba kerülő változata, és sok szerénységre ne számíts. A plug-in hibrid V8-as hajtása akár 748 lóerős is lehet, amivel a valaha készült legerősebb BMW lesz.

Meglepetésnek csak azért nem mondhatjuk az XM bemutatását, mert a BMW már 2021 novemberében leleplezte az előzetesének számító koncepciót. A gyártásba kerülő szabadidő-terepjáró a BMW M első önálló modellje lesz a nyolcvanas évekbeli M1 óta, azaz nem lesz nem-M-es megfelelője. Mivel igazi csúcsmodellről van szó, a számjelzés nélküli neve is rendhagyó.

Csaknem egy év alatt volt időnk felkészülni rá, hogy mivel készül megkoronázni a kínálatát a BMW, és az XM gyártásba kerülő változata nem lett szerényebb a tanulmányautónál.

A hatalmas hűtőmaszkot aranyszínű szegéllyel és világítással keretezték, a fényszórókat pedig két részre osztották, mint az új 7-esen és a megújult X7-en, ezt a megoldást a legnagyobb modelljeinek tartja fenn a BMW.

Az XM nemcsak a képeken tűnik hatalmasnak, hanem valójában is egy monstrum.

5,11 méteres hosszával csak pár centivel rövidebb az X7-nél, viszont 19 centivel hosszabb, mint az eleve jókora X5. A csomagtartója ezért nagyobb lehetett, alapból 527 literes, és 1820 literesre bővíthető, és további érdekesség, hogy kétméteres szélességével ez minden idők legszélesebb BMW-je.

A kerekek legalább 21, de akár 23 colosak is lehetnek, a hátsó nézet érdekessége pedig, hogy nem a hagyományos helyére került az embléma.

A hátsó szélvédő két sarkába gravírozták a BMW logóját, ami érdekes utalás a szintén dupla emblémás M1-re.

Szintén feltűnő még a karosszéria aranyszínű csíkozása és a két oldalára tett dupla hatszögletű kipufogóvégek.

Az XM műszaki téren is csúcsmodellnek számít, szériafelszerelése ugyanis az izmos plug-in hibrid hajtáslánc.

Az X7 M60i-ből ismerős 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorja önmagában is 489 lóerőre képes, a nyolcfokozatú automata váltóba épített 197 lóerős elektromotorral a kombinált teljesítmény 653 lóerő, a maximum nyomaték kereken 800 Nm.

Az összkerékhajtású szabadidő-terepjáró ezzel 4,3 másodperc alatt rajtol százra,

a végsebességét pedig szokás szerint 250 km/óránál korlátozták, de ezt felárért 270-ig lehet kitolni. Mivel plug-in hibridről van szó, az XM képes tisztán elektromosan is haladni, legfeljebb 140 km/órával, a 25,7 kilowattórás akkumulátort feltöltve legfeljebb 88 kilométeren keresztül.

Ez még nem minden, az XM-nek ugyanis hamarosan érkezik a Label Red változata,

ahol a V8-as benzinmotor már 585 lóerős, ezzel a kombinált teljesítmény 748 lóerőre, a maximum nyomaték 1000 Nm-re növekszik. Minden idők legnagyobb teljesítményű széria BMW-jének a fejlesztése még nem ért véget, ezért a gyorsulási adatokat egyelőre nem árulták el.

Azt azonban kihangsúlyozták a gyáriak, hogy az XM a vezetési élménye terén is igazi M-es modell lesz,

már amennyire egy szabadidő-terepjárónál ez lehetséges, ehhez pedig az M részlegnél elsőként 48 voltos kanyarstabilizátor és hátsókerék-kormányzás is tartozik a műszaki arzenáljához. Az XM ezzel olyan szuper-szabadidőautók riválisa lehet, mint az Audi RS Q8, a Bentley Bentayga és a Lamborghini Urus.

Ha nem tudsz elvonatkoztatni a színétől, feketében is megmutatjuk a BMW XM-et:

Ez is érdekelhet:

Őrülten feltűnő és izmos lesz a BMW XM

Jön a BMW M első önálló modellje az M1 óta.

Ilyen, amikor 619 elektromos lóerő kerül egy M-es BMW-be – vezettük az iX M60-at

A BMW-nél komolyan gondolják, hogy az elektromos hajtás és az M-es kivitel jó barátságot köthet.

Sokan csak álmodhatnak az új BMW M4 CSL-ről

A BMW M4 eddigi legizmosabb változatából még a legtehetősebbek közül sem juthat mindenkinek.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés