Idén éppen ötven éves a BMW M részlege, és a születésnapi meglepetés igazán különlegesre sikerült: az M4 eddigi legizmosabb változata lett a CSL, amiből még a legtehetősebbek közül sem juthat mindenkinek.

1972-ben indult a BMW-nél a Motorsport részleg, amelynek az izgalmasabbnál izgalmasabb M modelleket köszönhetjük, és most egy ikonikus típusjelzés tér vissza a márka kínálatába. A sportrészleg egyik első modellje volt a 3.0 CSL, amit a Coupé, Sport és Leichtbau rövidítéséről neveztek el. A három betű később az M3-as E46-os szériáján is megjelent, most pedig az M4 eddigi legizmosabb változatát jelöli.

Az M4-ből eddig is többféle kiadás készült: az alapmodell 480 lóerőre képes, a Competition változatában pedig 510 lóerős a háromliteres, soros hathengeres motor.

Az M4 CSL ettől veszi át a csúcsmodell szerepét, hiszen a teljesítménye 550 lóerőre nőtt,

a maximum nyomatéka 650 Nm. A többi M4-nél elérhető, hátsókerék-hajtásra kapcsolható xDrive helyett az új CSL motorja mindenképpen a hátsó kerekeket hajtja.

Az M4 CSL nemcsak izmosabb, de 100 kilogrammal könnyebb is lett, mint a Competition változat.

A szénszálas kagylóülésekkel 24 kilogrammot spóroltak, a hátsó ülések elhagyásával és a karbonkerámia fékkel szerelt könnyűsúlyú kerekekkel további 21-21 kilogrammot takarítottak meg. A szerényebb hangszigetelés még 15 kilogrammot jelentett, a szénszálas motorházfedél és csomagtérajtó 11, a titánium kipufogó 4 kilogrammal csökkentette a tömeget.

Az 1625 kilogrammos M4 CSL ezzel pokoli gyors tud lenni. 3,7 másodperc alatt rajtol százra,

két tizeddel kevesebb idő alatt, mint a hátsókerék-hajtású M4 Competition, de nem éri el az összkerékhajtású változat 3,5 másodperces idejét. 7 perc 20,2 másodperces köridővel az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású BMW lett azonban a Nordschleifén, és a korlátozás nélkül 307 km/órás végsebessége is figyelemreméltó.

A CSL már első ránézésre is sokkal brutálisabb a többi M4-nél, és nem csak a selymes szürke festése miatt.

A karosszériát látható szénszálas elemekkel és piros szegélyekkel díszítették, nagyobbak lettek az első légbeömlők, és a klasszikus M3 CSL-t idézi a csomagtérfedélbe integrált hátsó szárny. A fényszórók az M5 CS-nél látott módon sárga menetfényeket kaptak, és a hátsó lámpák fénycsíkjai is egyediek.

A BMW a napokban jelentette be a 3-as sorozat ráncfelvarrását, és ezzel együtt az M3 is megkapta az i4-ben látott dupla ívelt kijelzős műszerfalat, de az M4 CSL-ben még a klasszikus változatot láthatjuk. A kormánykereket Alcantara borítja, nem maradnak el a szénszálas betétek, az egyedi biztonsági övek és a piros szegélyek,

a hátsó ülések helyére pedig a pályanapokon elengedhetetlen bukósisakokat lehet rögzíteni.
Az E46-os szériából épített M3 CSL mindössze 1383 példányban épült 2004-ben, és az új M4 CSL is limitált széria lesz,

amiből összesen ezer darabot gyártanak, ezért még a legtehetősebb rajongók közül sem juthat mindenkinek. Az M4 CSL ára mindenesetre elképesztő, 165 200 euróba kerül, több mint másfélszer annyiba, mint a 94 300 euróért kínált, itthon 31 millió forintnál is drágább M4 Competition.

Ez is érdekelhet:

Csak akkor érted meg ezt a klipet, ha rajongsz az M-es BMW-kért

A még be sem mutatott M3 Touring is felvillan benne egy pillanatra.

Minden idők legerősebb BMW-je lett az új M5 CS

A gyári kínálatban nincs nála erősebb, és gyorsabb sem.

Berúgja az ajtót az izmosabb új BMW M3 és M4

Mindent elmondunk a megosztó hűtőmaszkos sportmodellekről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában