A BMW bemutatta a 3-as sorozat modellfrissített változatát, ami a nagy veséket nem kapta meg a 4-es sorozattól, de az ívelt kijelzős műszerfalat az i4-ből igen, és mostantól a váltókart is hiába keresnénk benne.

Még egészen újnak mondtuk volna a BMW jelenlegi 3-as sorozatát, de a naptár szerint eljött az ideje a modellfrissítésnek. A pályafutása felénél kívül és belül is megújult a BMW középkategóriás modellje, ami megtartotta a különbséget a később bemutatott, megosztóbb stílusú 4-es sorozattól, ezért nem kapta meg annak nagyméretű hűtőmaszkját.

A hagyományosabb stílust képviselő 3-as sorozaton maradtak a kisebb méretű vesék

– kivéve persze az M3-at –, de a szériafelszerelésként LED-es fényszórók új formájúak, és a lökhárítókon is igazítottak. A kilincsek még nem simulnak a karosszériába, mint az újabb BMW-ken, és a hátsó lámpák sem változtak, de a kipufogóvégek nagyobb átmérőjűek lettek.

Az utastérben többet változott a 3-as sorozat, megkapta ugyanis az i4-ben látott dupla ívelt kijelzős műszerfalat

a 12,3 colos műszeregységgel és a 14,9 colos érintőképernyővel, valamint a legújabb, 8-as számú operációs rendszerrel. Már a széria háromzónás klímát is a képernyőről kell kezelni, megmaradt viszont az iDrive forgótárcsája a gyorsgombokkal.

A 3-as sorozat mostantól csakis a nyolcfokozatú automata sebeségváltóval lesz kapható,

de a váltókart hiába keresnénk az autóban, a helyére a 2-es Active Tourerben látott irányváltó billenőkapcsoló került. Nagyon valószínű, hogy hamarosan a 4-es sorozatban és az i4-ben is megjelenik majd ez a megoldás.

A motorkínálat nem sokat változott, a 150 lóerős 318i-től a 374 lóerős M340i-ig terjed a választék,

négy- és hathengeres benzines és dízelmotorokkal, akár összkerékmeghajtással. Az egyetlen változás a 330i-t érintette, amelynek teljesítménye 258-ról 245 lóerőre mérséklődött. A kétféle plug-in hibrid, a 204 lóerős 320e és a 292 lóerős 330 is a kínálatban maradt.

A 3-as sorozat továbbra is a BMW egyik legkeresettebb modelljének számít, az eladások 14 százalékát adja, és bár a szabadidő-terepjárók az utóbbi időben egyre népszerűbbek, a márka kitart a kombi mellett is, a 3-as sorozatból minden ötödik eladott autó egy Touring. A BMW új középkategóriása idén nyáron már a kereskedésekben lesz.

Ez is érdekelhet:

Ha valaki megkérdezi, milyen egy igazi BMW, ültesd ebbe! – BMW M340i-teszt

Annyira igazi, hogy el se hisszük. Vagy ez ellentmondás? A vérbeli sportautó és a normális szedán is az, de mégis létezik. Ez az.

Gran Coupé változatban is itt a BMW 4-es sorozata

Feltűnőbb és nagyobb is lett az elődjénél.

Az első M-es villany-BMW – i4 M50-teszt

Lehet-e vezetési élményről, értelmetlenül, de élvezetesen nagy teljesítményről és vérpezsdítő hangról beszélni egy ár-érték arányban kiemelkedő elektromos autónál? Persze!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában