A BMW végre leleplezte az M3 és M4 új generációját, és ahogyan sejtettük, megosztó formával jön a két sportmodell. De a hatalmas hűtőmaszk nem minden, a teljesítményével és vezethetőségével is felülmúlja az elődöket.

1986-ban jelent meg az első BMW M3, amit a DTM-ben való induláshoz építettek, de rövid időn belül elképesztően népszerűvé vált, ezért nem volt kérdés a folytatás.

Ezért a limitált szériás modellért lehet imádni az E30-as BMW M3-at

A 238 lóerős Sport Evolution volt a típus csúcsa.

Mostanáig a 3-as sorozat minden generációjából készült M3, amihez később csatlakozott az M4, és most a BMW hivatalosan is leleplezte a két sportmodell legújabb kiadását.

Az M3, mint mindig, izmosabb karosszériát kapott a 3-as sorozat többi tagjánál, kiszélesített kerékjáratokkal, szénszálas tetővel és négy kipufogóvéggel. De mostantól az orra is különbözik, megkapta ugyanis a hatalmas hűtőmaszkot a 4-es sorozatról.

Az biztos, hogy a hangsúlyos maszk és a hozzá igazított motorháztető egyedi arcot adnak az M3-nak és az M4-nek.

A motorházfedél alá egy újonnan fejlesztett háromliteres, dupla turbós, soros hathengeres motor került,

ami az X3 és X4 M-ben jelent meg. A puristák örömére a váltó hatfokozatú kézi, és csak a hátsó kerekek hajtottak, amivel a 480 lóerőre és 550 Nm nyomatékra képes M3 és M4 is 4,2 másodperc alatt éri el a száz km/órát.

Rögtön megjelent a Competition változat is, aminek a teljesítménye 510 lóerő,

a nyomatéka 650 Nm, és széria hozzá a nyolcfokozatú automata váltó, ezzel a százas sprint ideje 3,9 másodpercre csökken. A végsebessége mindegyik modellnek 250 km/óra, de az M Driver’s csomag megrendelésével 280 km/órára tolható ki.

Az M3 és az M4 tehát nem kapta meg szériában az összkerékhajtást, mint az M5, de jövő nyáron opcióként elérhető lesz

a Competition modellekhez. A rendszer alapvetően hátsókerék-hajtásúként viselkedik, driftelni is lehet vele, a kiválasztott üzemmódtól függően lesz állandó vagy hátulra súlyozott összkerékhajtású az autó.

Széria az adaptív futómű változó lengéscsillapítással, többféle üzemmódba állítható a kipörgésgátló, a kormányzás, a fékrendszer és a kipufogó hangja, a kedvenc beállításaidat a kormánykeréken lévő vörös gyorsgombokon hívhatod elő egy pillanat alatt.

Az autóval mérheted a köridőt, a kamerával fel is veheted, és a rendszer még a driftelést is külön értékeli.

Minél többet nézzük, annál inkább arra jutunk, hogy az M3 és M4 valójában fantasztikusan néz ki.

A kerekek elöl 18, hátul 19 colosak, Competition esetén egy mérettel nagyobbak, mögöttük a féknyergek alapból kékek, felárért feketék vagy vörösek lehetnek, az opciós kerámiafékeket pedig aranyszínű nyergek jelzik.

Az opciók közt lézeres fényszórót találsz, a széria bőrülések most először szellőztethetők, de rendelhető szénszálas kagylóülés is,

állítható integrált fejtámasszal, ami a versenypályás használatra a többpontos övek használatát is lehetővé teszi. A karosszériát és az utasteret is szénszálas betétekkel lehet díszíteni.

A BMW három új színt is kikevert, a Sao Paulo sárga, a Toronto vörös és az Isle of Man zöld közül kettőt a képeken is láthatsz.

Az M3 és M4 jövő márciusban kerül a kereskedésekbe, és a kínálat nem merül ki ennyiben, a szedán és a kupé után hamarosan jön a kabrió és a Gran Coupé, majd most elsőként kombi is lesz az M3-ból.

Kipróbáltuk az új BMW M3 Competitiont, nézd meg a videónkat:

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában