A BMW-nél már korábban elárulták, hogy igazi M-es változatot építenek az új X3-ból, és kupétetős testvéréből, az X4-ből. A hírek 450 lóerő körüli teljesítményről szóltak, de a két sportos szabadidő-autó ennél jóval izmosabb lett, főleg Competition kivitelben.
Az X3 és X4 jelenlegi generációja is kapható M40i kivitelben, ahol a háromliteres, soros hathengeres turbós benzinmotor 326 lóerőre képes, és igazából már ez az M Performance modell is bőven elég lehet mindenre. De aki igazi M-es modellre vágyik, most megkapja: a BMW-nél bemutatták a két típus igazi sportváltozatát, és rögtön a Competition kiviteleket is leleplezték.
Az X3 M és X4 M is háromliteres, soros hathengeres motort kap, de jóval izmosabbat, mint gondoltuk volna.
Az eleinte tippelt 450 helyett a teljesítménye 480 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 600 Nm, ezzel a kifutó M3-at és M4-et is túlszárnyalja. A nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással a BMW két M-es SUV-je 4,2 másodperc alatt gyorsul fel százra.
Ha a sok sem elég, akkor ott a Competition változat, ami már 510 lóerőre képes, ezzel még egy tizedet lehet faragni a gyorsulási időből.
A két M-es szabadidő-autó minden eddiginél nagyobb légbeömlőket kapott előre, természetesen szárnyat hátulra, a négy kipufogóvég közé diffúzorszerű betét is jutott. A kerekek szériában is 20 colosak, de akár 21-esek is lehetnek, és
látványos opció az M Carbon csomag, ahol a karosszéria betétjei és az M-es visszapillantó tükörházak festetlen szénszálas anyagból készültek.
A belső térben is minden megvan, amit elvársz egy M-es BMW-től a kormánykeréktől a műszereken át az egyedi váltógombig, ezen kívül a startgomb is piros színű, az üléseket pedig bőr és Alcantara kombinációjával vonták be. A fényezése is egyedi, a képeken látható Toronto vörös és Donington szürke csak az M-esekhez választható.