Meg merte lépni a BMW, hogy gyártásba adja a hatalmas hűtőmaszkot a 4-es sorozat új generációján, ami a rajongókat megosztó formájától eltekintve tökéletes sportkupénak ígérkezik.
Még szoknunk kell a formáját a legújabb BMW-nek, de nem ez az első alkalom, hogy a müncheni márkánál merész lépésre szánták el magukat, ami a dizájnt illeti. Chris Bangle munkája óta talán nem volt olyan BMW, ami ennyire megosztotta volna a rajongókat, és idővel eldől majd, hogy mennyire válik be az új formanyelv, mindenesetre az új 4-es Coupé a paraméterei alapján tökéletes sportkupénak ígérkezik.
Minket is meglepett, hogy a frankfurti autószalonon még csak tanulmányként bemutatott Concept 4-ről gyártásba kerül a hatalmas vese alakú hűtőmaszk.
A BMW szerint a vevők markánsabb különbségre vágytak a 3-as sorozathoz képest, és a 4-es Coupét ezek után valóban nem lehet összetéveszteni a lépcsőshátú testvérével.
A gyáriak hozzáteszik, hogy olyan legendás modelleken is álló formájú hűtőmaszk volt, mint a BMW 328 és 3.0 CSi.
Az orrától eltekintve klasszikus arányú sportkupé lett az új 4-es Coupé,
aminek a kétajtós karosszériája 4,77 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,38 méter magas, ami azt jelenti, hogy 13 centivel hosszabb, hárommal szélesebb lett, miközben a lépcsőshátú testvérénél hat centivel alacsonyabb. A tengelytávja négy centivel 2,85 méterre nőtt, amivel összességében nyúlánkabbnak látjuk az elődjénél áramvonalasabb sportkupét.
A fényszórók már szériában LED-esek, de elérhető a lézeres adaptív fényszóró, amivel 550 méterre képes bevilágítani az utat,
míg a széles hátsó lámpák a 8-as sorozatéra hasonlítanak. A műszerfal szinte változatlanul került át a 3-as sorozatból az akár két 12,3 colos képernyővel, okostelefon-tükrözéssel és kiváló minőséggel. A 4-es sorozatban a legújabb vezetéstámogatók dolgoznak, azaz szinte önmagát is képes vezetni az autó.
A hátsó sorban két teljes értékű ülést ígérnek, és úgy tűnik, hogy komolyan gondolják, ugyanis széria a háromzónás klímaberendezés,
ahol külön állíthatják a hőmérsékletet a hátul ülők. A csomagtartó 440 literes, és a hátsó üléstámla három részben osztva dönthető előre, ezért négy utassal is beférnek a sílécek. Aki ennél is praktikusabbra vágyik, annak jövőre érkezik az ötajtós Gran Coupé, és természetesen kabrió is lesz a 4-es sorozatból.
A motorkínálat egyik legnagyobb újdonsága, hogy az új 4-eshez egyáltalán nem lesz kézi váltó, a nyolcfokozatú automata széria.
Az alapmodellek azonban még hátsókerék-hajtásúak, mint a 420i, amiben a kétliteres, négyhengeres benzinmotor 184 lóerős, ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra. A 430i-ben ez a motor már 258 lóerős, és ennek 5,8 másodperc is elég ahhoz, hogy elérje a száz km/órát, a végsebessége 250 km/óra.
A benzines csúcsmodell egyelőre az M440i xDrive lesz, amihez az összkerékhajtáson kívül 48 voltos mild hibrid rendszer jár, 11 lóerős elektromotorral, ez az önindító és a generátor szerepét is ellátja. A háromliteres, soros hathengeres benzinmotorja 374 lóerős és 500 Nm nyomatékot ad le, és 4,5 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz.
A 4-es sorozatnak természetesen lesz ennél izmosabb tagja is, az új M4-ben ez a motor legalább 510 lóerőre lesz képes.
A dízelek is megkapják a mild hibrid rendszert, a kínálat a 420d-vel indul, amiben a kétliteres, négyhengeres motor 190 lóerős, hozzá opció az összkerékhajtás. A 430d-hez már széria az xDrive, a háromliteres, hathengeres dízel ebben 286 lóerős, míg a dízel csúcsmodell az M440d lesz, ami 340 lóerővel és 700 Nm-rel 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, csak két tizeddel több idő alatt, mint a benzines társa.