1966-ban jelent meg az első Toyota Corolla és szűk egy évtized sem kellett neki, hogy az egyik legnépszerűbb autóvá váljon. Mostanra Corollából már több mint 50 millió példányt adtak el, viszont aki autóbolond, annak az AE86-os áll a legközelebb a szívéhez.

Kezdetben a Toyota Corolla is az autóépítés hagyományos módját követte, tehát a motorja hosszában állt és a hátsó kerekeit hajtotta, de később a legtöbb kompakthoz hasonlóan a japánok is a keresztmotoros és elsőkerék-hajtású elrendezés mellett döntöttek, viszont a 80-as években megjelent ötödik generációból még készült sportosabb változat is, mely azóta valódi legenda lett.

Végtelenül egyszerű autó az AE86-os, sokan a japán Zsigulinak is hívják, hiszen volt időszak, amikor ez volt az elérhető huligánautó.

Elöl MacPherson felfüggesztése van, hátul pedig merev tengelyes és opcionálisan önzáró differenciálmű is rendelhető volt hozzá, így az egytonnás súlyú, hátsókerekes Corolla még az 1,6 literes, négyhengeres motorokkal is nagyszerű élményautó. Sokan azonban nem tartották meg gyári formájában ezeket a gépeket, hanem hamar különböző céloknak megfelelően alakították át annak megfelelően, hogy pályaversenyzésre vagy a hegyi utakon driftelésre szánták.

Láthatóan ez az AE86-os sem gyári darab, de ettől függetlenül a kellemes célszerűsége kívánatos autóvá teszi. Láthatóan semmi felesleges módosítás nincs rajta, csak épp annyi, amennyivel élvezetesebb az esti szerpentines autózás. A fényszórók mellé kiegészítő lámpák világítják meg a fák között kanyargó utat, a 13 colos Superlite felnik mögött pedig poliuretán sziletek, valamint állítható BC Racing futómű van.

Utasterében visszaköszön a 80-as évek, méghozzá remek állapotban. A kék plüsskárpitos ülésekkel szemben egyszerű műszerfal van, a vezető előtt pedig háromküllős sportkormány és fém pedálsor a lábtérben. Jobbkormányos kivitelben egészen autentikus ez a Corolla, de ebben az esetben nem azért van, mert egyenesen Japánból jött. Újonnan Angliában helyezték forgalomba az autót 1986-ban.

Mostanra ezek már nem filléres játszós autók, a Hachirokunak (japánul a nyolcas és hatos szám után) kultusza van.

Rengeteg csapatós videó, kilinccsel előre autózás és a japán autós kultúrát megmutató Initial D anime sorozat tette az AE86-ost ikonikussá. Ez az autó mutatja meg igazán, hogy tényleg elég a világnak pár múzeumi minőségű darab, a többit pedig nem mutatóba gyártották, hanem azért, hogy menjenek.

Nagyjából 7600 kilométernyi mérföldet mutat most az AE86-os órája, viszont ennél egész biztosan több van benne. Ez viszont lényegtelen, mert így is kicsengettek érte 36 ezer eurót, ami jól mutatja, mekkora érték lehet egy jó hobbiautó.

Ez is érdekelhet:

Minden japán sportautó őse a Toyota 2000GT

Rájöttek arra, hogy egy sportautó nem csak arra jó, hogy gyors legyen.

Japánban sorsolással döntik el, ki veheti meg a GR Corollát

Többszörös a túljelentkezés a 300 lóerős Corollára.

Hidrogénüzemű és elektromos Hacsirokut épített a Toyota

Jövőbemutató hajtásláncokat kapott az ikonikus AE86-os.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés