Sok meghatározó autót termelt ki Japán autóipara, de kétség kívül kiemelkedő a Toyota 2000GT, mely nem csak minden japán sportautó őse, hanem teljesen átformálta a szigetország autóiról alkotott képet.

Mire beköszöntött a hatvanas évek, egyre több magánautó futott a japán utcákon és azt is felismerték a gyártók, hogy az európai nagy márkák nem véletlenül szerepelnek a motorsportban és fejlesztenek látványos sportautókat. A sirályszárnyas Mercedes 300 SL-nek és a BMW 507 Roadsternek, valamint a Jaguar E-Type-nak nemcsak abban van nagy szerepe, hogy fantasztikusan mutatnak.

Szépségükkel és teljesítményükkel becsalogatják a potenciális vásárlókat a szalonba, ahonnan aztán megfizethető autóval távoznak.

Pontosan erre volt szüksége a Toyotának is, ezért elkezdek ellenfelet fejleszteni a Aston Martin DB4-esnek, a Chevrolet Corvette-nek és a 356-os váltó Porsche 911-esnek. A Toyotától ekkoriban már nem állt messze a sportos autó fogalma, de a Sports 800 nevű modell egyszerűen túl kicsi és alacsony teljesítményű volt ahhoz, hogy világszinten bevethető legyen.

Mind közül a Toyotát tartották a legkonzervatívabb japán gyártónak, ezért volt hatalmas meglepetés, amikor a Yamahával együttműködve belekezdtek a hathengeres sportkupé fejlesztésébe, melynek formáját Satoru Nozaki rajzolta.

Már az 1965-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a 2000GT, de csak két évvel később kezdték az értékesítést.

Nozaki egyértelműen a Jaguar E-Type formáját dolgozta át a Toyota első, komoly sportautójához, melyet több klasszikus, 60-as évekbeli gran turismóra jellemző stíluselemmel vegyített. A lágy vonalú karosszériáján a hűtőrács mellett plexi alól világítanak a menetfények, felette pedig ott bukólámpás fényszóró. Hosszú gépházteteje mögött rövidke kétfős utaskabin van, majd dupla körlámpákkal és középen kivezetett kipufogókkal – akárcsak az E-Type-on – ér véget a 2000GT. Magassága rendkívül alacsony, csupán 116 centiméter.

Szűkös ajtónyílásai mögött igazi luxusautókhoz mérhető beltere van. Persze, nem tágas, de a kidolgozás a 60-as évek színvonalán az egyik legmagasabb szintű a míves óráktól a dió vagy rózsafa dekorbetétekig.

Belezúgott a 2000GT formájába, az utasterébe és a vezethetőségébe is a korabeli sajtó.

Gépházteteje alatt lévő 2,0 literes, soros hathengeres szívó benzinmotorja a Toyota Crown szedánból származik, de a Yamaha a sportautóhoz igazította. Három dupla Mikuni-Solex karburátorral és dupla vezérműtengellyel 6600-as fordulaton 150 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 175 Nm. Kettős keresztlengőkaros futóműve és négy tárcsafék van a 2000GT-k alatt. A megfelelő áttétellel a végsebessége alulról karcolja a 220 km/órát.

1967. július 26-án hagyta el a Yamaha gyárat ez a Pegazus fehér példány mely a 337 legyártott 2000GT közül egy korai darab. A jobbkormányos autót hibátlan állapotúra restaurálták, így akár 700 ezer euróért is gazdára találhat.

Ez is érdekelhet:

Hidrogénüzemű és elektromos Hacsirokut épített a Toyota

Jövőbemutató hajtásláncokat kapott az ikonikus AE86-os.

Japánban sorsolással döntik el, ki veheti meg a GR Corollát

Többszörös a túljelentkezés a 300 lóerős Corollára.

A Toyota meghallgatta a rajongókat, kézi váltóval is adja a Suprát

Ha sosem tudtál megbarátkozni az automata váltóval.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés