A Toyota izmos kisautója, az összkerékhajtású GR Yaris eddig is fantasztikus volt, mostantól pedig még jobbnak ígérkezik. Dögösebb külsővel, megújult belsővel, izmosabb motorral és számtalan apró újítással jön az idei kiadás.

Miközben egyre több autómárka adja fel a sportos kisautók kategóriáját, nincs már Clio RS és Fiesta ST sem, nem tudjuk elég nagyra értékelni, hogy a Toyota nemhogy nem hagyta ott a kategóriát, de egyenesen a legizgalmasabb sportos kisautót alkotta meg. Nem egyszerűen az ötajtós Yarist építették át, hanem egy teljesen új háromajtóst fejlesztettek, élénk motorral, kézi váltóval, és a kisautók közt szokatlan összkerékhajtással.

A Yaris és Yaris Cross után pedig a GR Yaris is megújult az idei évre, nem is akárhogyan.

A Toyotánál nem elégedtek meg egy egyszerű ráncfelvarrással, a dizájnon kívül a technikán is változtattak. A karosszéria szerkezete még merevebb lett, amitől stabilabb az autó, átdolgozták a futóművet, vadonatúj első lengéscsillapítókat fejlesztettek, és továbbra is szabályozható a nyomatékelosztás, hátul Torsen önzáró differenciált találunk.

1,6 literes, háromhengeres turbómotorja már eddig is 261 lóerős volt, de a teljesítményét most 280 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 390 Nm. Ezt továbbra is hatfokozatú kézi váltó továbbítja mind a négy kerékhez, de mostantól elérhető egy nyolcfokozatú automata is, amivel még fürgébben lehet kapcsolgatni, mint a manuálissal. A legjobb, hogy az automata sebességváltó csak 18 kilogrammal növeli az autó tömegét.

Még morcosabbnak néz ki a GR Yaris, pedig a módosítások egyben célszerűek is voltak.

Az első lökhárítót például úgy gondolták át, hogy több levegő jusson a hűtőkre, és sérülés esetén ne csak egyben, hanem elemenként lehessen cserélni. A hátsó lámpákat fénycsíkkal kötötték össze, a harmadik féklámpa a légterelőből a lámpák közé költözött, és a hátsó lökhárítót úgy alakították át, hogy jobban vezesse az autó alatt áramló levegőt.

A belső teret is újragondolta a Toyota, és a GR Yaris berendezése mostantól még jobban különbözik a többi Yaristól. A vezető köré tervezett műszerfalon egyetlen panelre került az új 12,3 colos műszeregység és az érintőképernyő, a belső visszapillantó áthelyezésével javítottak a korábban kritizált kilátáson, és a vezetőülés pozícióját is 2,5 centiméterrel lejjebb tették. A megújult GR Yaris már idén nyáron megérkezhet az utakra.

Ez is érdekelhet:

Nem látszik rajta, de megújult a Toyota Yaris

Erősebb hibrid hajtást és modernebb kijelzőket kapott a Toyota népszerű kisautója.

Még elképesztőbb lett a Toyota kisautója, itt a GRMN Yaris

Tovább vadították a japánok utcai raliautóját.

A Toyota meghallgatta a rajongókat, kézi váltóval is adja a Suprát

Ha sosem tudtál megbarátkozni az automata váltóval.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés