A Toyota kisautójának új generációja olyan jól sikerült, hogy négy évvel a bemutatása után sem kellett igazítani a formáján. A Yaris kínálata azonban egy erősebb hibrid hajtással, a felszereltsége pedig modernebb képernyőkkel bővült.

2019-ben jelent meg a Toyota kisautójának negyedik generációja, és annyira eltalálták a dizájnját, hogy még mindig nem ment ki a divatból. A naptárba mostanra beírt modellfrissítés során ezért nem is változtattak a külsején, de a hajtáslánca és a felszereltsége is naprakészebb lett, amivel továbbra is sikeres maradhat a Yaris.

A Yaris legnépszerűbb változata a hibrid, aminek 1,5 literes benzinmotorja és elektromotorja együtt 115 lóerőre képes.

A kínálatba mellé érkezik egy új, erősebb változat, ahol a teljesítményt 130 lóerőre növelték,

a maximum nyomaték 141-ről 185 Nm-re nőtt. A Yaris Hybrid 130 ezzel fél másodperccel hamarabb, 9,2 másodperc alatt éri el a százas tempót.

A műszerfalon eddig három apró digitális kijelzőt láthattunk, de a megújult Yaris egyetlen képernyőt kap műszeregységnek,

felszereltségtől függően 7 vagy 12,3 colos képátlóval. Az utóbbi a Corollából lehet ismerős, akárcsak a nagyobb középső érintőképernyő a Toyota legújabb infotainment rendszerével, 9 vagy 10,5 colos átmérővel.

Szolgáltatásaival is újat mutat a Yaris, például a frissítések over-the-air érkeznek, az okostelefon-alkalmazással nyithatók az ajtók és programozható a klímaberendezés. Az új kamerás-radaros rendszerrel pedig még több akadályt képes felismerni a Toyota vezetéstámogató asszisztense. A megújult kisautó várhatóan 2024-ben érkezik a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Harcias környezetvédő lesz a legújabb Toyota Yaris

A morcos külső hibrid technikát rejt.

Nagyon mérges Yarist mutatott be a Toyota

A teljesítménye nagyobb, mint gondolnád.

Megbőgettük az Év autóját – Toyota Yaris 1.5 CVT-teszt

Másodszor nyerte el a Yaris a címet, amely full hibrid változatban is kapható, de nálunk az új, másfél literes benzinmotorral járt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

További cikkeink a témában