Remekül sikerült, mégis alig lehetett hozzájutni a Jimny új generációjához, amit a szigorodó emissziós normák miatt már nem lehet rendelni. A Suzuki azonban talált egy megoldást, hogy mégis forgalmazhassa a terepjáróját.

Az új Jimny nemcsak elbűvölően néz ki, hanem terepjárónak sem utolsó, a tapasztalatunk szerint is simán oda lehet vele állni a legendás modellek mellé.

Legendás kockákkal gurultunk – Suzuki Jimny, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G 500

A nagyon kevés valódi, új terepjáró közül egyszerre hármat járattunk meg.

Úgy tűnik, hogy a vevőknek is nagyon bejött, mert a bevezetése után csak hosszú várakozást követően lehetett hozzájutni. De nem maradhatott sokáig a kínálatban, az emissziós normák szigorítása miatt egy ideje nem rendelhető.

Hiába egy mindössze 3,48 méter hosszú, alig több mint egy tonnás autóról van szó, amit 1,5 literes, 102 lóerős benzines szívómotorral szerelnek, és a 6,1 literes átlagfogyasztása is kedvező, a Jimny

széndioxid-kibocsátása 138 g/km, amivel lerontaná a Suzuki emissziós átlagát, és a gyártónak büntetést kellene fizetnie a többlet után.

A Suzuki azonban megoldást talált a problémára, a Jimny egy kis szünet után kétüléses haszonjárműként tér vissza a piacra,

így megengedőbb szabályok vonatkoznak rá, mintha személyautóként forgalmaznák. A hátsó ülések mellőzése egyébként sem jelent nagy hátrányt, hiszen négy üléssel nagyon aprócska volt a Jimny poggyásztere.

A két ülés mögött most 863 literes rakteret lehet megtölteni, ami 33 literrel több, mint a személyautó-változatban

a hátsó ülések ledöntésével. A csomagok praktikus elhelyezését és biztonságos szállítását a hátsó ülések hiányában lapos kialakítású padló és az első ülések mögött elválasztó rácsok segítik.

A haszonjármű Jimny ugyanolyan profi terepjáró, mint a személyautó-változat,

hiszen ebben is megtalálható a robusztus létraalváz, a kiváló terepszögek, a háromkaros merev hidas felfüggesztés tekercsrugókkal, valamint az összkerékhajtás felezővel ellátott osztóművel. A Suzuki terepjárója az autonóm vészfékező mellett már automatikus segélyhívót is kap.

A vállalkozások haszonjárműként áfamentesen juthatnak hozzá a Suzuki terepjárójához, de az, hogy mennyibe fog kerülni, és mikor érkezik a kereskedésekbe, csak később derül ki.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés