Közel harminc év alatt több mint 3,5 millió autó gördült le az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. gyártósoráról. Az idén 100 éves Suzuki Csoporttal együtt a magyar leányvállalat is a termelés új korszakába lépett. A márka világszerte a fenntartható, energiahatékony közlekedést helyezi innovációs tevékenysége fókuszába, ezzel összhangban 2019 végén a Magyar Suzuki megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását. Novák Gyula, a Magyar Suzuki Zrt. termelési vezetője betekintést nyújt a gyártás kulisszái mögé.
Kezdettől teljes körű gyártási tevékenységet folytatunk Magyarországon: az acéllemezek préselésétől, hegesztésétől kezdve, a gépjárművek összeszerelésén át, a festésig és a kész autók ellenőrzéséig az autógyártás összes folyamata Esztergomban történik.
Az évek során lényegében minden új modellel okosodott egy kicsit a technológia az üzemünkben. Az első autót három napig gyártottuk, ma 85 másodpercenként gördül le egy kész jármű a gyártósorról, ami egy nap alatt készül el.
Amikor a Swift mellett elkezdtük gyártani az ország első egyterű járművét, a Wagon R+-t, az gyártás szempontjából is egy teljesen más működést igényelt, ráadásul kétféle járművet kellett gyártani egy gyártósoron minden variációban. Az első generációs SX4 S-Cross, egy nagy, családi autó képviselte számomra az addigi hazai gyártású autóink közül a Suzuki legjavát.
A Vitara SUV 2015-ös bevezetése kapcsán nem is annyira a gyártás és a kapcsolódó munka, inkább a fogadtatása miatt volt jelentős mérföldkő az életünkben. Az emberek megálltak és felfelé mutatott hüvelykujjal gratuláltak hozzá, mikor városba, terepre vittük.
Egy olyan megfelelő ár-érték arányú konstrukció kialakítására törekedtünk a 2019. december óta gyártott hibrid modelljeinknél, amellyel minél szélesebb körben elérhetővé tudjuk tenni a környezettudatos autózást. A célunk az, hogy mindig olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel értékes terméket tudunk előállítani a fogyasztók számára minden korban, mindenhol.
A cikk létrejöttét támogatta a Magyar Suzuki Zrt.