A Dacia pedig maga az életbiztosítás – ha másképp nézzük a számokat.
Minden évben közlik, hányan halnak meg közlekedési balesetben az országban. A G7 azonban jóval tovább ment, és kigyűjtötték, milyen márkájú autókban mennyien haltak meg, valamint azt is, hogy okozók vagy vétlen áldozatai voltak.
A 2016-os adatokat vizsgálták, akkor 301-en haltak meg autóban ülve. A pontosabb összehasonlítás érdekében nem az abszolút számot nézték, hanem azt, hogy adott márka tízezer darabjára hány halálos baleset jut (azokat a márkákat kihagyták, amelyekből nem fut tízezer darab az utakon, mert a ritkaságoknál torz eredmény született volna). Fontos tudni, hogy az adatokból nem lehetett kiszűrni a haszonjárműveket, tehát amelyik márka kínál furgont vagy akár kamiont, az is benne lehet a számokban.
Elég érdekes, ahogyan az a statisztika is, ahol a sérülések száma látszik, illetve az, melyik európai országban a legtöbb a halálos közúti balesetek száma egymillió lakosra számolva – ezt azonban már nem akarjuk lenyúlni a G7-től, a cikkükben ott van minden részletesen.
(Forrás: G7)
