Akár már jövőre életbe léphet(nek) a radikális újítás(ok).

Úgy tűnik, a Formula–1 vezetői kezdik elfogadni, hogy a 2021-es szezonban bevezetett sprinthétvégék nem jelentenek túl nagy izgalmakat, mivel azonban maximálisan elkötelezettek a formátum mellett, nem hagynak fel vele, helyette inkább radikális módosításokkal tervezik megreformálni. A Motorsport.com szerint a paddockban már folynak is a (nem hivatalos) megbeszélések arról, miként lehetne felpörgetni a minifutamos versenyhétvégéket akár már a 2024-es idényre. Felmerült például, hogy...

  • A sprintfutamos szombatokat önálló F1-es sprintbajnokságként kezelnék, vagyis az ott szerzett pontok nem számítanának bele a világbajnoki küzdelembe, az idény végén pedig sprintbajnokot avatnának. Így elkerülhető lenne a katari forgatókönyv megismétlődése, amikor Max Verstappen a sprintversenyen, és nem a fő futamon szerezte meg az újabb világbajnoki címét.
  • A sprintfutam győztesét – egy névadó szponzor bevonása révén – jelentős pénzdíjjal, akár egymillió dollárral jutalmaznák.
  • Fordított rajtrács bevezetése: az első tíz helyezett, vagy akár az egész mezőny a sprintkvalifikáción elért eredmény fordított sorrendjében állna fel a rajtrácsra.

A Red Bull például támogatja a radikális változtatásokat – a fordított rajtrács ötletét éppen Chris Horner csapatfőnök dobta be –, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff viszont egyáltalán nem. Mint mondja:

„Én konzervatívan állok a versenyzéshez. Inkább ne legyenek sprintfutamok, minthogy elkezdjünk beleavatkozni. A fordított rajtráccsal például elmennénk a juniorkategóriák felé, ahol a sport csak a szórakoztatás után jön, miközben ennek éppen fordítva kellene lennie.”

(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Hamilton: Olyan az új mercedeses szerződésem, mint egy rohadt könyv

Lewis Hamilton az új szerződéséről beszélt.

Földbe állt a Forma–1 iránti érdeklődés

Egészen egyszerű oka van ennek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában