Úszik? Akkor hajó. Ha nem tudnánk ezt az egyszerű alapszabályt, akkor a következő nyolc járműről nehezen tudnánk eldönteni, hogy pontosan micsoda.
Chock Pareewat 999
Ez az egészen valószínűtlenül amorf halászhajó, vagyis a Chock Pareewat 999 olyan, mintha egy mesefilmből úszott volna elő, de állítólag Thaiföldön ez mindennapos látványnak számít.
Long Peace (Dragon)
Ez a furcsa szerzet a China Dragon Cuises által üzemeltetett tematikus hajók egyike, amely 1996 óta krúzol a Jangce-folyón, tökéletes kényelmet nyújtva a régi kínai császárság iránt érdeklődő utasoknak.
Big Easy
Szegény Big Easyre alaposan rájárt a rúd az elmúlt tíz évben, hiszen nem elég, hogy 2004-ben kaszinóhajóvá alakították, és borzasztóan ízléstelenre festették, de miután különböző problémák miatt a hajó a következő nyolc évben alig-alig üzemelt, 2012-ben az akkori tulajdonosok – hogy valamit visszakapjanak a befektetésükből – darabjaira bontották, és ócskavasként értékesítették.
Ramform Titan
Ha még nem döntötted el, hogy milyen szakmát választasz, akkor mondunk egy elég erős érvet a szeizmológus pálya mellett: Ramform Titan. Focipálya, edzőterem, mozi és játékszoba, némi műszerbasztatással egybekötve, akár 150 napon keresztül. Hogy hangzik?
FLIP Ship
Hogy egy hajó el tudja magát süllyeszteni, nagyjából annyira tűnik hasznos tulajdonságnak, mintha egy repülő képes lezuhanni, vagy egy autó képes magának durrdefektet okozni, de a tengerkutatáshoz használt FLIP Ship esetében mégiscsak működik a dolog. A hajó orrát vízzel elárasztva a FLIP Ship képes 90 fokban elfordulni, ami páratlan stabilitást biztosít neki még a legnagyobb tengeri viharokkal szemben is.
E-Ship 1
Első reánézésre a londoni Battersea erőmű úszó verziója, valójában egy nagyon is modern járműről van szó. A német teherhajót a Enercon vállalat használja szélturbinák szállítására, de különös formáját nem ennek köszönheti, hanem hogy a haladáshoz az úgynevezett Magnus-effektust használja ki a Flettnerrotorok segítségével (azok a magas tornyok), így részben szélenergiával működik.
Pilot Explorer
Ezzel a hajóval gondban vagyunk, ugyanis még a Marine trafficon és Vessel finderen tanyázó igazi hajófanatikusok is nagyon keveset tudnak róla. Ami biztos, hogy nagyon furcsán néz ki, és nagyon biztonságos. Utóbbit onnan tudjuk, hogy mentőcsónakot egyáltalán nem látni a hajón, márpedig a németektől efféle hanyagság elképzelhetetlen.
Vernon C. Bain
A New York mellett ringatózó Vernon C. Bain szinte üvölt egy Steven Seagal filmért, ugyanis ez a hatalmas úszó város nem más, mint a világ legnagyobb börtönhajója. A mintegy nyolcszáz elítélt otthonául szolgáló vízi kótert 1992-ben építették 161 millió dollárból, aminél az is olcsóbb lett volna, ha a lakóit inkább elküldik a Harvardra tanulni.