Európában már idén tavasztól, Amerikában az év végétől új Polestar villanyautók állnak szolgálatba a Hertz flottájában.

Az idén 104 éves, amerikai központú, de a világ 160 országában tevékenykedő Hertz bérautó-szolgáltató hosszú távú megállapodást kötött az idén ötéves, göteborgi központú, a kínai Geely tulajdonában álló, műszaki fejlesztéseiben a Volvóhoz erősen kötődő, prémium villanyautókat gyártó Polestar autómárkával. Az üzlet öt év alatt 65 ezer Polestar legyártásáról, illetve szállításáról szól a Hertz számára. A leghamarabb, még a tavasszal a Hertz európai flottájában lépnek szolgálatban az új svéd-kínai villanyautók, az észak-amerikai és az ausztrál területeken az év végén jelennek majd meg az első Polestarok.

A Hertz tudatosan törekszik arra, hogy az elektromos mobilitás egyik úttörője legyen a bérautópiacon. Már tavaly októberben bejelentették, hogy Észak-Amerikában a legnagyobb, emellett globálisan is az egyik legnagyobb villanyautó-flottát készülnek működésbe állítani.

A Polestar tavaly még mindössze 29 ezer autót gyártott le, összesen pedig egyelőre alig 39 ezer Polestar gurul a világ útjain, de a cég tervei szerint 2025-ben már elérik a 290 ezer autós éves termelést. Thomas Ingenlath, a Polestar ügyvezetője szerint azonfelül, hogy a 65 ezer autó nyilván nagyon komoly volumenű rendelés, a Hertz flottájába kerülő Polestarok azért is fontosak számukra, mert világszerte sok autós számára valószínűleg az lesz első villanyautós élmény, amikor egy elektromos bérautót vezetnek majd. És nyilván vannak előnyei annak, ha egy csomó embernek az első villanyautó-élménye az első Polestar-élménye is lesz egyben...

Öt év alatt bizonyára több modellt is készít majd a Polestar a bérautós cég számára, de az első autók, amelyekre Hertz-matrica kerül, Polestar 2-esek lesznek.

Ezt tudja egy Polestar 2:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában