Egy Formula–1-es és egy Le Mans-i versenyautó keverékének néz ki az a szuper-sportkocsi, amit az Aston Martin a Red Bull Racing F1-es csapatával közösen tervezett. Most megmutatták a Valkyrie névre keresztelt gép végleges változatát – belülről is.

Éppen egy éve mutatták meg az első terveket az Aston Martin és a Red Bull Racing közös szuperautójáról, amit minden idők legextrémebb közúti versenygépének ígérnek. Az AM-RB 001 néven fejlesztett sportkocsi időközben a Valkyrie nevet kapta, és most azt is megmutatták, hogyan néz ki belül a gyártásra kész változat.

Hát, hűha!

A karosszéria nem sokat változott, mintha egy Le Mans-i versenyautóba oltottak volna egy F1-es gépet: a Valkyrie tervezésénél mindent az aerodinamikának rendeltek alá.

A jellegzetes Aston Martin-hűtőmaszkot itt hiába keresed, ellenben simán átlátsz az autó alatt egészen a diffúzorig, ami sokat mond arról, milyen leszorító erőt termelhet a kocsi.

Megmaradt az eredeti formaterv is, de a Valkyrie hátsó részét kissé átdolgozták, a lámpák már nem csíkszerűek, hanem a karosszéria két szélére kerültek. Belül most először láthatod az Aston Martin csúcsgépét, amiben úgy kell ülni, mint egy Formula–1-es autóban: a vezető és utasa is nyújtott lábakkal foglal helyet, és négypontos övek szorítják őket.

A kormánykerék ennél jobban nem emlékeztethet az F1-esekére, mindent a rajta lévő gombokkal kell kezelni.

A közepére egy OLED kijelző került a műszerfal helyettesítésére, minden mást a nagy középső képernyőről lehet leolvasni. Az áramvonalas kialakítás jegyében nincsenek visszapillantó tükrök, a helyüket kamerák vették át, ezek képét kétoldalt vetítik ki.

Még nem sokat tudni a Valkyrie technikájáról, az Aston Martin csak annyit árult el róla, hogy a Formula–1 által inspirált, hibrid hajtáslánc kerül a szuperautóba. Az összteljesítmény valahol 1000 lóerő környékén lesz, amivel nem veri meg a Bugattit, de figyelembe véve, hogy a tömege is ekörül alakul kilogrammban, simán hihető, hogy tíz másodperc alatt gyorsul fel nulláról 320 km/órára.

És ezt olvastad már?
Igazán gyárthatta volna a Škoda a platós Yetit