Milliárdos forgalmú óriáscégek, de azonkívül, hogy látod a feliratokat a versenyautókon, nem tudsz róluk sokat. De majd most!

Egy szponzorlogók nélküli versenyautó annyira hihetetlen volna, mint egy gengszterrapper tetoválások nélkül, egy lakógyűlés vita nélkül, vagy Fásy Ádám énekhanggal. Általában a szponzorok neve, emblémája jól ismert, néhány cégről azonban annak ellenére nem sokat tudunk, hogy egy szezonban akár több százszor is látjuk az emblémájukat. De majd most!

ROKiT

A telekommunikációs cég a Williams névadó szponzora. Saját bevallásuk szerint forradalmian új mobileszközöket kínálnak, amelyek jobbá teszik az emberek életét, például egészségügyi ellátást is kínálnak a telefonok mellé.

Rich Energy

Régen a dohánygyárak uralták a reklámfelületeket, ma – többek között – az energiaital-gyártók. A Red Bull mellett a Rich Energy nevét is viseli egy istálló. A brit prémium energiaital gyártója több csapatot is megkörnyékezett, végül a Haasok lettek miatta fekete-arany színűek, bár a furcsán kommunikáló cégtulaj a gyenge teljesítmény miatt júliusban Twitteren szakított a velük.

Haas

Az amerikai Gene Haasnak a NASCAR-ban már korábban is volt csapata, 2016-ban szállt be a Forma–1-be. Cége, az 1983-ban alapított Haas Automation a nyugati világ legnagyobb szerszámgépgyártója, CNC-gépek egész sorát gyártják és forgalmazzák.

Singha

Az Alfa Romeókon láthatjuk a Singha feliratot az oroszlános logóval. A Singha ugyanis a dél-ázsiai és thai mitológiában szereplő óriási oroszlán, így már érthető az embléma, bár az nem következik belőle, hogy egy thai lager sör viselje.

Citrix

Az Aston Martinokon látható informatikai cégről tavasszal hallhattunk, igaz, nem a Forma–1, hanem egy kibertámadás miatt, amely során adatokat loptak tőlük. Amúgy többek között digitális hálózatokkal, felhőszolgáltatással is foglalkoznak, világszerte 400 ezer szervezet használja megoldásaikat.

Mapfre

A Renault szponzora egy 1989-ben, Madridban alapított nemzetközi biztosító. Közvetlenül negyvennégy országban vannak jelen, majdnem 200 millió ügyfelük van. Az autókhoz nemcsak a Forma–1 miatt van közük: műszakigarancia-biztosításokat is kínálnak.

BWT

Kevés szponzor kapcsán volt akkora hírverés, mint amikor a BWT, vagyis a Best Water Technology, Európa elsőszámú víztechnikai cégcsoportja szerződést kötött 2017-ben a Force Indiával, ezért babarózsaszínre festették a versenyautóikat. Force India már nincs, BWT-támogatású versenycsapat – SportPesa Racing Point F1 Team – és rózsaszín autók vannak, a cég pedig továbbra is háztartások, ipari és kereskedelmi létesítmények milliói számára nyújt környezetkímélő vízkezelési technológiákat.

Ez is érdekelhet:

Így néznének ki a jelen F1-es csapatainak autói a 2021-es szabályoknak megfelelően

Hogy tetszenek a jövő F1-es autói a jelen köntösében?

(Fotók: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés