Legördült a futószalagról a százezredik BMW i3, és ezzel egyszerre a legelső példányok elhasznált akkumulátorainak hasznosítására is beindította a megoldását a német márka lipcsei gyára.
2013-ban kezdődött a BMW első tisztán elektromos hajtású autójának sorozatgyártása, amihez 400 millió eurót fektettek be a lipcsei gyárba. Mostanra naponta 120-nál is több i3 gördül le a futószalagról, csak tavaly több mint 26 ezret gyártottak belőle, és nemrég készült el a százezredik példány. Ezzel egyszerre pedig beindult az a rendszer, ami a legelső példányok elhasznált akkumulátorainak talált új feladatot.
Persze nem kell olyan sok autóra gondolni, hiszen a négy év alatt legyártott százezer i3-ból a legtöbb még napi használatban van, csak néhány száz darabot nyugdíjaztak eddig. Az akkumulátoraik pedig visszakerültek Lipcsébe, ahol a gyár energiamenedzsmentjében kapnak fontos szerepet. Már nem lennének elegendők ahhoz, hogy elektromos autót hajtsanak, de pufferként még nagyszerűen használhatóak, és pontosan ez történik most velük.
Lipcsében a BMW-üzem területén most állították rendszerbe azt a telepet, ahol ötszáz régi akkumulátort kapcsoltak hálózatba, ezek feladata a gyár területén működő szélerőműből származó energia ideiglenes tárolása lesz. Az akkumulátortelep növelheti az autógyár hatékonyságát, áramkimaradás vagy ingadozás esetén is támogatja a hálózatot, ráadásul az egészet a lakossági villamosenergia-hálózathoz is kapcsolták, többletenergia esetén azt táplálja.
A most rendszerbe állított akkumulátortelep kapacitása olyan nagy, hogy egy BMW i3 akár százezer kilométert is képes lenne megtenni róla. Lipcsében pedig nemcsak az elektromos kisautó épül, hanem a BMW másik nagy dobása, a konnektorról tölthető hibrid sportautó i8, amit 2014 óta gyártanak, tavaly 2783 példány készült belőle. Jövőre pedig jön az újabb változata, az i8 Roadster, amit álcázva már meg is mutattak.