Állítják: a Bernie Ecclestone-éra alatt minden jobb volt.

A koronavírus-járvány miatt jókora csúszással és megváltozott feltételek mellett indulhatott el a Forma–1 2020-as idénye, ami az eredetileg 22 futam helyett csak 17 versenyhétvégéből áll.

Az F1 kihozta a maximumot a járvány okozta rendkívüli helyzetből, ugyanakkor így is akkora anyagi károkkal szembesültek a csapatok, amit még egyszer egy istálló sem bírna el:

„a csapatok egyszerűen összeomlanának”

– idézte az RTL-nek interjút adó korábbi Bridgestone-szakembert, Kees van de Grintet a Formula.hu. Van de Grint belsős forrásaira hivatkozva azt is elárulta, hogy

„a csapatok ötven százalékkal kevesebb pénzt kapnak a tavalyi évhez képest, és már tavaly is kevesebbet kaptak, mint amennyit korábban Ecclestone alatt. Így drasztikus megszorításokra kényszerülnek és már most vannak olyan hangok, hogy a költségsapkát* még lejjebb kellene vinni, különben megszűnhetnek”.

* A 2021-től bevezetésre kerülő költségplafont 145 millió dollárban határozták meg – ebbe nem számít bele a pilóták fizetése és a motorköltség –, ez az összeg 2022-ben 140 millióra, majd a 2023-tól 2025-ig tartó időszakban pedig 135 millióra csökken.

Meg tudod tippelni, mennyibe kerül egy csapatnak egy idény a Forma–1-ben?

Jövőre bevezetik a költségvetési sapkát, a Red Bullnak például sokkal okosabban kell majd gazdálkodnia.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés