Újabb szabadidő-autót mutatott be a Volkswagen, a Touareg, Tiguan és T-Roc alá érkezik a kínálatba a T-Cross. Az újdonság jóval praktikusabb annál, mint amit a négy méternél alig nagyobb hossza alapján kinéznél belőle.

A Volkswagen legújabb szabadidő-autója a kiskategóriába érkezik, ahol egészen mostanáig a Renault Captur volt a bestseller. A német konszern nemrég már beszállt ebbe a szegmensbe a Seat Aronával, de a T-Cross nem egyszerűen ennek a Volkswagen-emblémás változata. A spanyol testvérénél mackósabb, terepjárósabb külsőt kapott, mintha egy kicsinyített Tiguan lenne.

A fényszórók és a hűtőmaszk formája a Tiguant juttathatja eszedbe,

de a lökhárítóban lévő ködfényszórók már inkább a T-Rocot idézik. Teljesen egyedi a T-Cross hátsó része, ahol C-alakban világítanak a széles sávval összekötött hátsó lámpák. Az élénk színek és feltűnő könnyűfém kerekek divatos külsőt adnak a kis Volkswagennek.

Ami a Golfnak a T-Roc, az a Polónak a T-Cross lesz.

A méretei alapján egészen kompakt az újdonság, 4,11 méter hosszú és 1,56 méter magas, azaz 5,5 centivel hosszabb és 11 centivel magasabb a Polónál. A 2,56 méteres tengelytávjával elég tágas utasteret alakíthattak ki öt személynek, a vezető tíz centivel magasabban ülhet, mint egy Polóban, ennyivel jobban rálátni az útra.

A csomagtartója a kategória legjobbjai közé sorolható,

hiszen alapból is 385 literes, miközben a Polóban 351 literes a tér. A T-Crossban ugyanakkor a hátsó ülések 14 centis sínen előre-hátra tologathatók, és előretolt állásban már 455 litert használhatunk ki. A síkba dönthető hátsó üléstámlákkal 1281 literes helyed lesz.

A vezető környezete ismerős lehet a többi Volkswagenből,

a T-Cross is megkaphatja a színes képernyővel helyettesített műszeregységet és az okostelefon-tükrözésre alkalmas középső érintőképernyőt. Mivel 2018-at írunk, a telefont vezeték nélkül is lehet tölteni, és akár négy USB csatlakozó is lehet a fedélzeten.

A Volkswagennél ismert motorokat kínálja a T-Cross,

az immár részecskeszűrős, háromhengeres 1.0 TSI lehet 95 és 115 lóerős, a négyhengeres 1.5 TSI pedig 150 lóerős. Az egyetlen dízel az 1.6 TDI, ami 95 lóerővel érhető el. A legkisebb benzineshez és dízelhez ötfokozatú, a középső TSI-hez hatsebességes kézi váltót adnak, és feláras a hétfokozatú DSG, ami az 1,5-ösnél széria.

Összkerékhajtásról ebben a méretben nincs szó, ahhoz már legalább a T-Roc kínálatában kell nézegetned.

A vezetéssegítő rendszerek nagy részét is szériában kapja meg a T-Cross,

így a gyalogosfelismerő városi vészfékező, a sávtartó, az emelkedőn elindulást segítő és a holttérfigyelő rendszerek alapáron járnak. A távolságtartó tempomat és az önállóan parkoló asszisztens feláras, akárcsak a látványos R-Line csomag.

Ne felejtsük el megemlíteni, hogy a Volkswagen T-Crosst éppen Cara Delevingne népszerűsíti.

A T-Roc már nem a legkisebb. Olvasd el, milyen vezetni:

A legkisebb SUV-gyermek lett a legszebb Volkswagenéknél

A Golf lecserélte a fényre sötétedő szemüvegét egy csibészes napgépre, felnyírta a séróját, felhúzta a futócipőt és az atlétát. És kigyúrta magát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában