Megszokhattad már, hogy a divatos modelleknek szinte azonnal lesz kínai konkurense, és nincs ez másként a kupéformájú SUV-kkel sem. A Volvo tulajdonosaként ismert Geely is bemutatta az első ilyen modelljét, méghozzá a Volvókból ismert technikával.
A kupéformájú szabadidő-terepjárók divatját a BMW X6 terjesztette el, azóta elég sok gyártó vette át az ötletet.
Nem maradnak le a kínai autómárkák sem, a Volvo tulajdonosaként ismert Geely is bemutatta a sajátját. Az európai fülnek idegenül hangzó Xingyue név magyarázata, hogy egyelőre csak a kínai piacon vezetik be, pedig a paraméterei láttán nálunk is lenne keresnivalója.
A Geely újdonsága nem az X6-tal egy kategória, hanem inkább az X4 mellé állítható,
4,61 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,64 méter magas. A formája egészen tetszetős, még ha nem is túl jellegzetes, belül pedig mindent megtalálsz, amit egy ilyen autóban keresnél: színes képernyős műszeregységet, 12,3 colos érintőképernyőt és 9 colos head-up displayt.
Az autó ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Volvo XC40, és azokat a motorokat is használja, mint a Volvo.
Az egyik a kétliteres, turbós négyhengeres benzines 235 lóerővel, 350 Nm-rel és nyolcfokozatú automata váltóval, a másik az 1,5 literes, turbós háromhengeres, ami 174 lóerőre és 255 Nm-re képes, és hétfokozatú duplakuplungos a váltója.
A kisebbik motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszer kérhető, és plug-in hibrid is lesz, rögtön kétféle változatban.
A 255 lóerős és 415 Nm nyomatékú modell a 11,3 kilowattórás akkumulátorral 56, a 15,2 kilowattórással pedig 80 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan. Az autóból nem hiányzik a 2-es szintű önvezetésre képes asszisztens sem, sőt, az autó arcfelismeréssel azonosítja a vezetőjét, és automatikusan előhívja a hozzá eltárolt beállításokat.