Soha ne hagyd ki a bemelegítést, fontosabb szerepe van, mint gondolnád.

Úgy néz ki, hogy tízből kilenc hobbisportoló ellógja a bemelegítést, pedig nélkülözhetetlen, ugyanis

felkészíti a testet és az idegrendszert a nagyobb terhelés elviselésére.

Tested pedig meghálálja a bemelegítést:

  • nemcsak a sérülés kockázatát csökkenti, de
  • kevesebb energiabefektetéssel nagyobb teljesítményre ösztönzi a testet,

vagyis

hatékonyabbá teszi az edzést.

A legjobb, ha a bemelegítés általános (azaz a főbb testrészek átmozgatását szolgáló) és sportágspecifikus (vagyis az adott sportág mozgáselemeit elővezető) gyakorlatokból áll, amelyek során többek között élénkül az izmok és ízületek vérkeringése és javul az ín-izom koordináció.

Hosszát tekintve mindössze egy 4-5 perces műveletről van szó, persze ez azért nagyban függ az életkortól, az edzettségi szinttől, a hőmérséklettől, sőt, még a napszaktól is.

Edzés után pedig ne felejts el nyújtani:


(Forrás / fotó: via + Fitday / Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Erica tornász, és ezt le sem tudná tagadni

Veszélyesen süllyed több tucat kínai nagyváros

Ha ott van ő, egyszerűen nem lehet senki vagy semmi másra nézni

További cikkeink a témában