Számukra már nem az árak, a kultúra vagy éppen az érdekes programok a leginkább meghatározók.
Téged mi késztetett legutóbb arra, hogy elutazz valahova külföldre nyaralni? Belefáradtál a szürke mindennapokba? Szerettél volna felfedezni egy új helyet, ahol még soha nem jártál? Magadba akartál szippantani egy másik kultúrát, új embereket akartál megismerni vagy egyszerűen csak szükséged volt egy kis pihire? Az Expedia felmérése szerint manapság ezeket az indokokat felváltotta egy sokkal fontosabb tényező, nevezetesen az, hogy
az adott helyen készített képek mennyire néznek ki jól az Instagramon.
A kutatásban résztvevő 18-34 évesek kétharmada ismerte be, hogy ők leginkább ezt mérlegelik, mielőtt lefoglalnának egy szállást. Mindezek tükrében pedig könnyedén megérthetjük, miért is fizetnek annyi pénzt egy-egy Insta-celebnek, hogy posztoljanak magukról képeket egy-egy látványos strandon vagy luxushotelben.
A kérdőívből az is kiderült, hogy a szép és egzotikus helyeken lőtt képek nem azért kerülnek fel az Instára, hogy majd pár év múlva jó legyen visszanézni, hanem azért, hogy az ismerősökben irigységet ébresszen.
Meglepő, mi?
A hab a tortán pedig az, hogy elég sűrűn csalódással végződik ez az egész, mivel az Instán az idealizált képek irreális elvárásokat ébresztenek, amihez képest a valóság kiábrándító. Az Expedia szerint minden ötödik fiatal csalódott már a kiválasztott desztinációban, illetve az olyan látványosságokban, mint például a Sidney-i Operaház, a Tádzs Mahal, a Stonehenge, a Times Square vagy éppen Dubaj. Ezek tehát mind-mind jobban festettek az Instán, mint az életben. Hogy mi lehet a megoldás? El kellene kezdeni élni az instázás helyett.
(via)