Végre egy pozitív vállalati rangsor, ahol nyoma sincs a Google-nek.
Az amerikai Newsweek bonyolult számítási módszerrel határozza meg a környezetvédő cégek rangsorát: vizsgálják például a bevétel és az energia-, illetve vízfogyasztás arányát, az üvegházhatású gázok kibocsátásának mértékét, a keletkezett hulladék mennyiségét és összetételét, a fenntarthatóságot. Ez alapján kijön egy zöld pontszám, ebből pedig adódik a sorrend.
Shire
Az ír biogyógyszercég legismertebb terméke a figyelemhiányos embereknek szánt Adderall. 2010 óta 22 százalékkal csökkentették a papírfelhasználást, ötödével a szemét mennyiségét. 2014 óta minden észak-amerikai létesítményük szén-dioxid-semleges, és folyamatosan törekszenek arra, hogy minél kevésbé terheljék a környezetet tevékenyésgükkel.
Reckitt Benckiser Group
A brit Reckitt Benckiser Group neve jóval kevésbé ismerős, mint néhány terméke, a Calgon, a Vanish, a Scholl vagy a Durex. A cég célja, hogy 2020-ra 35 százalékkal csökkentsék a víz- és energiafelhasználást, tíz százalékkal a hulladék mennyiségét, szemétlerakóba pedig egyáltalán nem kerülne tőlük semmi.
BT Group
A londoni székhelyű telekommunikációs cég 150 országban kínál telefon-, internet és tévészolgáltatásokat. Majdnem húsz év alatt 81 százalékkal vágták vissza a szén-dioxid-kibocsátásukat. Több, környezeti kihívásokkal foglalkozó szervezet munkájában is részt vesznek.
Swisscom
A svájci távközlési szolgáltató szintén erős célokat tűzött ki, a szokásos energiafelhasználás-csökkentésen túl a régi mobiltelefonok visszagyűjtését is szeretnék minél nagyobb arányúvá tenni. A Myclimate és a helyi WWF segítségével kidolgoztak egy rendszert az energia-megtakarítás és kibocsátás értékelésére.
Essilor International
Nem is gondolnánk, hogy egy szemüveglencse előállítása 2-5 kWh energiát igényel. A világ vezető szemüveglencse-gyártója, a francia Essilor ezt az értéket tudta csökkenteni 22 százalékkal, a vízfogyasztást pedig negyvennel. Spórolnak a fogyóeszközökön, a csomagoláson, és növelik az újrafelhasználás mértékét.
Nike
A lista első közismert cége az amerikai sportszergyártó. Új üzleti modelljük a fenntartható innováció, amely során úgy akarnak az élvonalban maradni – jelenleg ők adják el a legtöbb sportcipőt és –ruházatot a világon –, hogy ne csak a környezetterhelést csökkentsék, hanem a sokszínű dolgozói kultúrával is elősegítsék az innovációt.
Unilever
Felsorolhatatlan mennyiségű terméket gyárt az Unilever a Liptontól a Knorron át a Dove-ig, világszerte jelen vannak. Ezért is sikerülhet elérniük a brightFuture nevű programjuk célját, amelyben egymilliárd ember vállalná, hogy elkötelezi magát egy jobb társadalom és a környezetvédelem mellett.
Sky
Európa vezető szórakoztatóipari cége, 21 millió ügyféllel. Médiacégként sokat foglalkoznak a pozitív környezetvédelmi üzenetek közvetítésével, a világos elsőként, 2006-ban váltak szén-dioxid-semlegessé, az Egyesült Királyságban és Írországban teljesen újrahasznosítják az élelmiszer-hulladékot, és többek között napelemekkel akarják elérni, hogy energiafelhasználásuk húsz százalékát saját maguk állítsák elő.
Siemens
A német Siemens nem csak fenntartható termékeket és megoldásokat tervez, ők szeretnének lenni az első olyan óriáscég, amely nullára csökkentené a szén-dioxid-lábnyomát, bármennyire képzavar is ez. Már 2020-ra is megfeleznék a jelenlegi brutális, 2,2 millió tonna/év értéket.
Schneider Electric
A francia multi áramelosztó és automatizálási rendszereket tervez és gyárt. Komoly pénzeket fordítanak kutatás-fejlesztésre, és elkötelezték magukat amellett, hogy áramhoz juttassák és fenntartható gazdasági pályára állítsák azt az 1,1 milliárd embert, aki erről csak álmodik.
Érdekel a környezetvédelem, a napenergia az elektromos autók és a zöld jövő? Indítottunk egy új rovatot, itt a helyed!
(Forrás: Newsweek)