Országos kutatásban vizsgálta a Dreher 24 a helyi közösségi élmények és programok fontosságát. Persze maximum az arányok és a korosztály volt kérdéses, az elmúlt másfél év böjtje után már sokan hiányolják a társasági életet.

Az ország kétharmada kimondottan várja már, hogy lokális eseményekre mehessen, ezek az élmények rettenetesen hiányoztak a pandémia alatt.

Mi több, még ennél is többen tervezik, hogy a közeljövőben részt is vegyenek egy vagy akár több helyi rendezvényen, amikre talán most már egyre inkább lesz lehetőség.

Persze az egyes generációk, és eltérő lakóhelyen élők más-más fontossági sorrendbe helyezik az ilyen kezdeményezések fontosságát és az aktív részvételt – derül ki a Dreher 24 reprezentatív* felméréséből.

Az elmúlt egy év alatt kevés lehetőség volt arra, hogy kimozduljunk és részt vegyünk egy-egy helyi közösségi programon. A most készült országos kutatás jelzi ezeknek az alkalmaknak a fontosságát: a válaszadók 70 százaléka kifejezetten hiányolta ezeket az eseményeket. Többségük egyetért azzal az állítással is, hogy a helybeli aktív közösségi kezdeményezések nagyban hozzájárulnak az országos szintű társasági, közösségi élet beindításához is.

A válaszadók 87 százaléka szerint fontosak a helyi rendezvények és közösségi programok, a látásmódot azonban a lakóhely, valamint a generációs különbség is befolyásolja kis mértékben. Az egyértelműen látszik, hogy a megyei jogú városban élők a legnagyobb rajongói az ilyen eseményeknek.

A többség azt gondolja, hogy a helybeli aktív közösségi élet nagyban hozzájárul az országos szintű társasági élet beindításához is. Ezzel az állítással leginkább a megyei jogú városok (64%) és a főváros (57%) lakosai értenek egyet.

Kétharmaduk látja úgy, hogy az egyéni szerepvállalásnak is fontos szerepe van abban, hogy minél hamarabb újrainduljon a társasági élet. A községben élők 55 százaléka, míg a fővárosiak 66 százaléka ért egyet az egyéni aktivitás fontosságával. A fiatalabb generáció nem tulajdonít ennek jelentőséget, a 15-19 évesek közel fele gondolja azt, hogy a programok szervezésekor az egyéni felelősségvállalás csupán kisebb szerepet játszik.

A teljes népességet tekintve tízből nyolcan tervezik, hogy a közeljövőben részt vesznek helyi közösségi eseményeken. Az idősebb generációk azonban óvatosabbak, a baby boomer és az X generációs válaszadóknak csupán egyharmada biztos abban, hogy elmegy egy helyi rendezvényre a nyáron.

A Dreher Sörgyáraknál hisszük, hogy a helyi rendezvények értékes alapjai a közösségi összetartozásnak. Ebben a szellemiségben indítottuk el az Aktívan Együtt 2021 pályázatunkat, amelyben önkormányzatok, kisebb helyi rendezvények szervezői fordulhatnak hozzánk terméktámogatásért. Összesen több mint 20 000 alkoholmentes termékkel fogunk sport, gasztro- és egyéb rendezvényeket támogatni idén nyáron” – mondta Fekete Gergely, a Dreher 24 márkamenedzsere.

*Opinio 1470 fős kutatása, amelyet a Dreher 24 megbízásából 2021 tavaszán készített - az eredmény országosan reprezentatív, 18-59 év, kor, nem, település típus, régió és iskolai végzettség szerint az okostelefonnal rendelkező magyarországi lakosságra.

(Fotó: illusztráció / Getty Images)

És ezt olvastad már?
A Xiaomi robotporszívóját bátran nevezhetjük a háztartások gyöngyszemének