Az All I want for Christmas nem egy lottóötös. Sokkal jobb annál.

Az évnek ebben a részében valószínűleg elkerülhetetlen, hogy az ember ne hallja meg minden egyes nap Mariah Carey All I Want for Christmas című slágerét. Ez a dal pár másik klasszikussal együtt úgy hozzátartozik a karácsonyhoz, mint a bejgli, vagy a karácsonyfa.

1994-es debütálása óta a Jingle bell Rock-kal, vagy a Wham Last Christmas-ével együtt a rádióműsorok kötelező programja, hallhatjuk karácsonyi vásárokban, bevásárlóközpontokban, zenei stream-appokon. Mindenütt ott van, és ez a mindenütt jelenlevőség hatalmas bevételeket generál az előadójának. Minden egyes évben.

A Spotify-on ez a dal a legsikeresebb karácsonyi nóta, veri a korábban említett másik két örökzöldet, Frank Sinatrát, vagy a Run DMC-t. Amióta ez a dal elérhető a Spotify-on 602 millióan töltötték le.

A Youtube-ra 2009-ben került fel, azóta 605 millióan nézték meg.

A dal hihetetlen életútjáról a legtöbbet az mondja el, hogy noha idén éppen 25 éves, csak idén került fel első alkalommal a Billboard Hot 100 lista élére.

És hogy mennyit keresnek vele?

Csak a Spotify-os letöltésekből eddig kétmillió dollár, azaz 600 millió forint folyt be.

Ha az idei év is olyan lesz, mint a tavalyi, akkor idén ehhez újabb 600 ezer dollárt tehetnek hozzá, 2018-ban ugyanis november és karácsony között ennyit kaszált a dal.

Vagyis idén Mariah Carey kasszájába 180 millió forint fog befolyni egy olyan dalért, amit 25 éve adott ki.

Az Economist gazdasági magazin szerint az 1994-es dal 2016-ig mintegy 60 millió dollárt hozott össze Carey-nek, ami nagyjából 18 milliárd forintot jelent.

A Spotify-on a második helyen a Wham Last Christmas-e áll, ami szerintünk egy sokkal jobb és főleg mélyebb dal, de az élet ilyen, nem mindig a jobb a népszerűbb.

Last Christmas, avagy hogyan próbáltam meggyógyítani a lelkem Wham!-mel

Az egyik szerzőnk 14 órán át nagyjából 131-szer hallgatta meg a Last Christmast, hogy eljusson minden idők karácsonyi dalának legmélyére. Elmondja, mit talált.

Harmadik a „Santa Tell Me" Ariana Grandétől, negyedik Michael Buble dala, az „It's Beginning To Look A Lot Like Christmas" és az ötödik a „Mistletoe" Justin Biebertől.

A Spotify-os bevételeket illetően ez a Wham dala esetében másfél millió dollár, Grande 1,1 millót keresett a dalával, Buble egymilliót, Bieber pedig 950 ezret.

Mariah Carey dala akkora kultstátusznak örvend, hogy az Amazon hamarosan külön dokumentumfilmet fog készíteni a dalról Mariah Carey a karácsony címmel. A film a dal születéséről fog szólni, és arról, hogyan vált klasszikussá. A tervek szerint még decemberben bemutatják. Minden bizonnyal ez is hozzátesz majd pármillió dollárt a dal eddigi bevételeihez.

És ezt tudtad?

Ha azt hitted, Mariah Carey nem tud még egy bőrt lenyúzni az All I Want for Christmas Is You-ról, nagyot tévedtél

A dal és a Merry Christmas album 25. évfordulójára itt egy új klip Mariah Carey gigaslágeréhez.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Nem csak azért fogadnánk el Irene meghívását, mert Madridban él

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés