A kutatás szerint a vásárlók Európa-szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására.

A vásárlók Európa szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására, mint a korábbi években – derült ki a Mastercard friss kutatásából.

A kutatás arra is rámutat, hogy az emberek idén azt is jobban átgondolják, hogy hol vásárolnak. A magyarok számára az európai átlagnál is fontosabb a helyi üzletek támogatása: 78 százalék idén jobban átgondolja, hol vásárol, 61 százalék tudatosan ad vissza saját közösségének a karácsonyi vásárlás során, és 60 százalék helyi kisvállalkozásoktól, üzletekből vásárol ajándékokat.

A magyarok esetében idén a saját készítésű ajándékcsomagok a legnépszerűbbek, a második helyre a keretezett fényképek és fotókönyvek, a harmadik helyre pedig az élményalapú ajándékok kerültek.

(Címlapfotó: Getty)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Azonnal építünk ennek a gyönyörű lánynak egy hóembert

További cikkeink a témában