A kutatás szerint a vásárlók Európa-szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására.

A vásárlók Európa szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására, mint a korábbi években – derült ki a Mastercard friss kutatásából.

A kutatás arra is rámutat, hogy az emberek idén azt is jobban átgondolják, hogy hol vásárolnak. A magyarok számára az európai átlagnál is fontosabb a helyi üzletek támogatása: 78 százalék idén jobban átgondolja, hol vásárol, 61 százalék tudatosan ad vissza saját közösségének a karácsonyi vásárlás során, és 60 százalék helyi kisvállalkozásoktól, üzletekből vásárol ajándékokat.

A magyarok esetében idén a saját készítésű ajándékcsomagok a legnépszerűbbek, a második helyre a keretezett fényképek és fotókönyvek, a harmadik helyre pedig az élményalapú ajándékok kerültek.

(Címlapfotó: Getty)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Egy lány Dortmundból

Tianna egyáltalán nem tud öltözködni

Négy étel, amivel megtisztíthatod a szervezeted az ünnepi kajálásoktól és italozgatásoktól

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés