Mind többen fizetnek az online tartalomért is.

Egyre kevesebben vásárolnak hamisított terméket, illetve használnak illegális online forrásokat Európában és Magyarországon egyaránt az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) kutatása szerint, amely megállapította, hogy uniós szinten a vásárlók 80, a magyarok 75 százaléka helyesen értelmezi a szellemitulajdon-jogokat.

Az elemzésből az is kiderül, hogy az európaiak 42 százaléka fizetett azért 2019. és 2020. júniusa között, hogy legális online felületeken keresztül szerzői jogi védelem alatt álló tartalmat töltsön le, vagy streameljen. 2017-hez viszonyítva 17 százalékponttal emelkedett arányuk.

A leggagyibb kínai hamisítványok Pizza Huhtól a Pmuán át az X-boyig

Tudjuk, mekkora potenciál rejlik Kínában – most a kreatíviparuk előtt tisztelgünk egy bőséges képgalériával.

A megkérdezett európaiak háromnegyede szerint javult a legálisan elérhető online tartalmak minősége, 89 százalékuk pedig szívesebben választaná a törvényes letöltést vagy streamelést, amennyiben az ár elfogadhatóbb lenne. A kutatás szerint

a magyarok 35 százaléka fizetett a vizsgált időszakban legális online szolgáltatásért, amely összevetve a 2017-es adatokkal, 18 százalékpontos emelkedést mutat.

A közel 26 ezer fős mintával dolgozó kutatásból kiderült, a fiatalok nagyobb valószínűséggel vallják be, hogy hamisított árukat vásároltak, vagy jogszerűtlen online tartalomhoz jutottak hozzá. A 15 és 24 év közöttiek tíz százaléka elismerte, hogy tudatosan vásárolt hamis árukat a 2020. júniusát megelőző egy évben, 23 százalékuk pedig azt mondta, hogy szándékosan jutottak hozzá olyan tartalomhoz, amely illegális forrásból származott.

Ez is érdekelhet:

Ezért életveszélyes a hamis alufelni

Még sosem prezentált ennyire tanulságos tesztet egy ennyire ízléstelenül öltözött ember.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában