A luxusmárkák eredetiségének felismerése szupernépszerű kurzus, ehhez mért iszonyatos áron.
Nemrég mutattunk be jó néhány kínai hamisítványt, azoknál nem volt nagy művészet észrevenni, hogy a NEKI az nem NIKE. De mi a különbség egy igazi Louis Vuitton és egy nem igazi Louis Vuitton között? Ezt tanulhatják meg azok, akik beiratkoznak egy spéci tanfolyamra.
A korántsem hagyományos képzéssel elsőként egy pekingi magániskola állt elő, amely mindenekelőtt tandíjával hívta fel magára a figyelmet: egy tíznapos képzésért mintegy 33 ezer jüant (1,3 millió forint) kér, ami a fővárosban dolgozók havi átlagfizetésének hatszorosa.
A hallgatók a legnagyobb luxusmárkák történetével, vállalati kultúrájával és a termékek elkészítésének folyamatával is megismerkedhetnek, elméleti és gyakorlati órákon sajátíthatják el a márkák eredetisége felismerésének tudományát. Az iskola ötlete egy korábban Franciaországban tanult helyi üzletasszonytól indult, aki a kínai sajtónak elmondta, hogy a hatalmas kereslet és a speciális tudás tanításának teljes hiánya szolgált az intézmény indításának alapjául. A képzés több lépcsőben, alap-, közép- és felső szinteken valósul meg, arra főként a luxusmárkák szerelmesei, luxuscégeknél elhelyezkedni kívánók, és ezeket a termékeket értékesítők jelentkeztek.
Évről évre nő a luxustermékek iránti kereslet Kínában: a luxustermékek komoly státuszszimbólumnak számítanak, főleg az 1980 után születettek körében. Kína ma a világ luxustermékeinek legnagyobb fogyasztója, 2013-ban globálisan kínaiak vásárolták fel az összes értékesített luxustermék 47 százalékát, összesen több mint százmilliárd dollárt költöttek ezen termékekre.
(Forrás: MTI)