Sorozatunk sikeres vállalkozókat mutat be, akik friss, eredeti üzleti koncepcióval rendelkeznek.

Izgalmas tesztprojektből vált az egyik legdinamikusabban fejlődő randiszolgáltatássá a Csajok és Pasik (CsP) online társkereső. A három éve működő CsP eredetileg egy iWiW-alkalmazásnak indult – még a Facebook térnyerése előtt. Akkoriban az online társkereső piacot két-három nagyobb szereplő uralta, ám a kínálatból hiányzott a közösségi média-szempontú megközelítés. „Pontosan tudtuk, hogy van keresnivalónk ezen a piacon, de az indulás minden várakozásunkat felülmúlta” – mondja a Playernek Lipovszky Lél Keve, a CsP-t fejlesztő The Cook Kft. kreatív igazgatója.

Kezdetben 50 ezer regisztráló elérését tűzték ki egy év alatt. Ehhez képest már a második napon leállt az oldaluk, mivel a szerver nem bírta az óriási érdeklődést. Egy év alatt a kísérletnek induló alkalmazás már 100 ezer fős látogatói bázist tudhatott magáénak. A számos apró ötlettel – csúszka, egyezés, üvegezés, szexi vagy nem szexi – teletűzdelt oldalt főként a 35 alatti korosztály zárta a szívébe. „Törzsgárdánk 25 és 35 alatti városi nőkből és férfiakból áll. A piaci adottságoknak megfelelően enyhén Budapest-központúak vagyunk, de az ország minden részéből van aktív felhasználónk, a látogatóink 10 százaléka pedig határon túl élő magyar” – mondja László Gergely a társaság ügyvezetője.

Mindent lehet jobban csinálni

A CsP új szereplőként jelent meg egy telített piacon 2009-ben. Újdonságuk az volt, hogy a marketing megközelítés helyett a minél jobb közösségi háló alapú szolgáltatást, és az állandó fejlesztést helyezték a középpontba. „Mi abban hiszünk, hogy mindent lehet még jobban csinálni” – mondja Bagi Péter, a CsP fejlesztésekért felelős szakembere. Szemben a versenytársakkal, ők nem költenek sok pénzt imázs-marketingre, mert szerintük – ha a termék jó és „önmagáért beszél” – a közösségi hálózatok elvégzik ezt a munkát, vagy annak egy jelentős részét. Ugyanakkor hosszú távon, mégis kemény munkát igényel a szolgáltatás és a közösségi oldalak közötti szinergia fenntartása. A CsP napi szinten szűri a profilokat a rendszerben, és persze ott van a valódi közösség szerepe is. „Sokat segítenek a felhasználók nekünk azzal, hogy a számukra gyanús, vagy láthatóan kamu profilokat jelentik nekünk” - mondja Gergely.

Lipovszky Lél Keve és László Gergely

Műhelyszerű működés: közös ötletek, gyors reagálás

A Csajok és Pasikat könnyed, nyílt hangvétel jellemzi, letisztult és szerethető dizájnnal párosulva. Teljes körű randiszolgáltatást nyújtanak, amelynek középpontjában a minél jobb felhasználói élmény áll. Mindez állandó szolgáltatás-fejlesztéssel társul, ezt segíti a cég felépítése is. „Kilencfős csapatunk műhelyszerűen működik, a közös ötletelésből mindenki kiveszi a részét” – mondja Keve, aki szerint a sikert a gyors helyzetfelismerésnek, és a kemény munkának köszönhetik. Mivel minden piaci szereplő figyelemmel kíséri egymás működését és a nemzetközi trendeket, előbb-utóbb kölcsönösen megjelennek egymásnál a hasonló megoldások. Ilyen körülmények között kulcsfontosságú, hogy ki, mivel lép először piacra Magyarországon. Jó felállásnak tartják, hogy minden lényeges feladatot – a funkciók és a felületek tervezését, a fejlesztést és az üzemeltetést is - a cégen belül valósítanak meg. „Így tudunk egymástól mindig új dolgokat, szemléletet tanulni és közben kölcsönösen lökdössük is egymást előre” – teszi hozzá Gergely.


Fizetős üzleti modell

A csapat kezdettől fogva a fizetős üzleti modell mellett tette le a voksát. A fizetős szolgáltatást egy évvel az indulás után vezették be, amely idén februárban ismét megújult. Ennek lényege, hogy a felhasználókat a bankkártyás vagy paypal-os fizetés, illetve az egy napnál hosszabb Prémium tagság felé terelik. Ugyanakkor azoknak, akik csak pár napra szeretnék kipróbálni a CsP-t, az egynapos tagság is – a regisztrációért és profilkitöltésért kapott CsP pontokon keresztül - jó megoldás lehet. „Az SMS feltöltést kifejezetten nem szeretjük, mivel az innen származó díjak közel fele mindig a mobilszolgáltatóknál marad. Tehát ez a felhasználók számára továbbra sem tud olyan kedvező árú lenni, mint a bankkártyás fizetés” – mondja Keve. Mindezt nyíltan elmondják az oldalukon is, mivel fontosnak tartják fiatalos közönségük fogyasztói tudatosságra való nevelését, ami a Playernek nagyon tetszik.

László Gergely és Bagi Péter

Állandó fejlesztés, sok újdonsággal

A CsP-nél alapkoncepció, hogy félévente új dolgokkal jelentkeznek. 2010 elején – még iWiW-es applikációként – indították el a blog-szolgáltatásukat, amely gyorsan népszerűvé vált a felhasználók körében. Májusban készült el saját weboldaluk, év végére a Facebook alkalmazásuk. 2011 elején megújult az iwiw applikáció és egységes belépési felületet hoztak létre. Bár a randipiacon másodikként vezették be a Facebook fiókkal történő belépést, ez jelentős állomásnak bizonyult a cég életében: a CsP a legnépszerűbb hazai Facebook alkalmazás lett. Jelenleg a CsP saját mobil applikációjának fejlesztése és a régiós terjeszkedés áll a középpontban. Ez utóbbi a CsP többnyelvű verziójának elkészítését jelenti, új szolgáltatáselemekkel is kiegészítve. A srácok ígérete szerint várhatóan az év második felétől már mobilon is lehet majd kényelmesen használni a CsP-t – amit már nagyon várnak a felhasználók.

Piaci helyzetük

Mivel Magyarországon egyetlen randiszolgáltató sem közli a pontos látogatottsági adatait, a piaci helyzetet tekintve csak becslésekre hagyatkozhatunk. A CsP saját bevallása szerint jelenleg naponta 50 ezer egyedi látogató keresi fel őket, és összesen mintegy 1 millió embert érnek el, amivel az első három társkereső között helyezkednek el. A fizetős modellnek köszönhetően stabilan nyereségesek, a pénzt visszaforgatják a működésbe. A The Cooknak természetesen más projektjei is vannak, legutóbb két magyarországi nagybanknak készítettek integrált weboldalakat.

 

A srácok nem zárják ki az eladást, de egyelőre ez nincs tervbe véve. Arra a kérdésre, hogy mit kezdenének 50 vagy 100 millió forinttal, azt válaszolták: a pénzt – mindkét összeget - azonnal betolnák az aktuális projektjükbe, a nemzetközi terjeszkedés címszó alá. „Elsősorban még rugalmasabb szolgáltatásfejlesztésre és kommunikációra költenénk, de jutna belőle a szerverpark bővítésére is” – mondja Gergely.

Profil

  • Lipovszky Lél Keve 1976-ban született Pécsett. Eredetileg festőművész, mesterei közé tartozott többek között Keserű Ilona és ifj. Koffán Károly. Dolgozott a Carnationnél dizájnerként, majd szabadúszóként más cégeknek. Egy art directori kitérő után az Indexhez igazolt, ahol többek között az Indahálózat tervezésében és létrehozásában vett részt. „Az Index sok szempontból karmikus csomópont volt az életünkben. Például én itt ismertem meg a csajomat” – mondja Keve, aki, ha csak teheti, egy single speed biciklivel járja a várost.
  • László Gergely 1979-ben született Budapesten. A középiskola elvégzése után jogi és közgazdász diplomát szerzett. Az egyetem mellett cikkeket írt egy gazdasági napilapnak, online pályafutását VoIP telefóniával foglalkozó cégében kezdte egy barátjával közösen. Itt sokat dolgoztak együtt az Index csapatával az Indahálózat létrehozása kapcsán. Barátnőjével – akivel hamarosan összeházasodnak – Budapesten élnek. Gergely egyik kedvelt tevékenysége a túrázás, szeret robogózni, futni, kedvenc itala pedig az almalé.
  • Bagi Péter 1981-ben született Jászberényben. A Kecskeméti Főiskolán diplomázott műszaki menedzser szakon. Több mint 10 éve foglalkozik webfejlesztéssel, ezt megelőzően az Iocom Kft.-nél dolgozott, ahol többek között az Indahálózat létrehozásában vett részt. Péter szeret sportolni, horgászni, munkahelyére biciklivel jár. Barátnőjével egy budapesti társasházban élnek. Jelenleg a The Cook Kft. technológiai fejlesztésekért és üzemeltetésért felelős igazgatója.

Szerző: Ember Zoltán
(Fotó: Tóth István)
(A helyszínért köszönet a Doblo Bor & Bárnak!)


Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában