Nem véletlen, hogy a mandula sokáig az egészség szimbóluma volt.

A mandulafa csonthéjas termése a világ összes olajos magvai közül az egyik legrégebbi és legismertebb. Nem véletlenül, hiszen baromira egészséges, gazdag rostokban, vitaminokban (B1-, B2- és B6- és E-vitamin) és ásványi anyagokban (kálium, kalcium, magnézium, foszfort, vas, mangán, cink, szelénium), vagyis csupa olyan dologban, ami szervezetünk megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen. Ráadásul nem is kell sokat enni belőle:

Már napi egy marék biztosítja a vitamin-, a fehérje- és az ásványianyag-szükségletünket.

100g mandula tápanyagtartalma:

  • Energia: 627 kcal,
  • Fehérje: 27,6 g,
  • Zsír: 52,2 g,
  • Szénhidrát: 6,8 g

A mandula maga az egészség:

Szabályozza a koleszterinszintet

A mandula egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokban gazdag, vagyis rendszeres fogyasztása egyrészt növeli a jó (HDL), és csökkenti a rossz koleszterint (LDL).

Szinten tartja a vércukrot

Egészséges zsírjai, vitaminjai, rostjai és ásványi anyagai segítik a glükóz felszívódását és termelését.

Segíti a szív működését

Bővelkedik magnéziumban, ami serkenti a vérkeringést, így az oxigén és a tápanyagok áramlását is.

Védi a bőrt

E-vitaminja zsírban oldódó antioxidáns, ami a sejtfalak karbantartásáért felelős, vagyis megőrzi a bőrt a kiszáradástól.

Segíti a fogyást

Tápanyagsűrűsége hosszantartó teltségérzést biztosít, a benne található B-vitamin és cink pedig a cukor iránti vágyakozást segít meggátolni.

Szorulás ellen kiváló

A rostok egyik legfontosabb feladata, hogy segítik a tápanyag haladását az emésztőrendszerben, a mandula pedig rostokban bővelkedik.

Lisztérzékenyeknek erősen ajánlott

Mivel nem tartalmaz sikért (glutint), jó alternatíva lehet a lisztérzékenyeknek.

(Forrás: health.com)

És ezt olvastad már?
Nem a csajod hibája, ha büdös a pólód