Az ember nem mindennap vesz részt üzleti találkozón, de amikor igen, akkor jó benyomást kell tegyen. Vajon elég néhány éles észrevétel, jó ötlet, hogy a kollégák mérvadónak tekintsék véleményünket? Sajnos ez nem ilyen egyszerű, sokféleképpen elbénázhatunk egy ilyen meetinget. Hogy ez ne történjen meg, adunk egy-két tanácsot.

Szereped szerint öltözz

Még el sem kezdődött a meeting, de máris a megjelenés problémájába ütköztünk, ami ezúttal is fontos lesz. A cég légköre nyilván befolyásolja az öltözködési módot, de tegyük fel, hogy öltönyben mész. A találkozón betöltendő szereped szerint válaszd meg a viselt színeket. Ha vezető, irányító szerepet osztott rád a sors, akkor a színösszeállítással ezt kiemelheted. Sötét öltönyt és világos inget válassz, kontrasztos, vagy akár élénk színű nyakkendővel, ezzel el is van intézve a tekintélyt parancsoló megjelenés.

A konkrét színkombinációk közül ezt ajánljuk

  • fekete öltöny, fehér ing, piros nyakkendő
  • szürke öltöny, törtfehér ing, mélyvörös nyakkendő
  • sötétkék öltöny, fehér ing, bordó nyakkendő


Ha egy résztvevő vagy a sok közül, ne hívd fel annyira magadra a figyelmet, viselj kevésbé parancsoló, domináns színeket. Öltözékeddel sugallj nyitottságot. Az alábbi összeállítás például nem túl hivalkodó, de ízléses.

A konkrét színkombinációk közül ezt ajánljuk

  • világosszürke öltöny, halványlila ing, sötétszürke nyakkendő
  • sötétszürke öltöny, fehér ing, sötétkék nyakkendő
  • bézs öltöny, fehér ing, halványkék nyakkendő


Amire még külön figyelj oda: megfelelően legyen betűrve az inged, és ne legyenek rajta izzadságfoltok. Ne viselj vékony inget, ha szőrös a mellkasod, senki nem akarja a mellszőröd által alkotott avantgárd formákat szemlélni. Öltöny alá a rövid ujjú inget felejtsd el, a zakót pedig csak akkor vedd le, ha a vezető is leveszi.

Tedd és ne tedd

Megvan a helyes öltözék, fussunk neki a meetingnek! Amire jobb, ha odaérsz tíz perccel korábban, így helyet tudsz majd foglalni, és át tudod gondolni, miről lesz szó. Ha mégis elkésnél pár perccel, akkor lopakodó üzemmódban foglalj helyet, ne kelts túl nagy feltűnést. Felkészülten érkezz meg, ha te vagy a felelős, legyen tiszta mindenkinek, hogy miről lesz szó. Papír és toll legyen nálad. Ha előadást kell tartanod, akkor a prezentáció vázlatát küldd el a résztvevőknek pár nappal a találkozó előtt.

Amennyiben valaki beszél, ne szakítsd félbe, és ne dobj fel a melletted ülőnek valami mókásnak hitt témát, ezért már az általános iskolában is elültetés járt a legstréberebb lány mellé, az első padba. Mindig várd meg idősebb, tapasztaltabb kollégáid hozzászólásait, légy udvarias. Ha kérdésed, kommented van, azt jelezd egy mozdulattal, röviden és tömören fogalmazz. Maradj nyugodt, ne dobolj az asztalon és ne nyomkodd a tollat. Ne tedd karba a kezed, tenyered legyen nyitott, lábad ne kulcsold össze, ezáltal testbeszéded nyitottságot fog sugallni. Tartsd meg a szemkontaktust, és ne nézegesd a telefonodat, az e-mailek megvárnak, ha elfelejtetted lehalkítani és megszólal, a világért se vedd fel. Kollégáid fejben ekkor már úgyis kivágtak az ablakon, ne feszítsd tovább a húrt. Ha nem szükséges, a laptopot se kapcsold be, mert elvonhatja a figyelmet.

Az az optimális, ha minden résztvevő a találkozó elejétől a végéig marad, a ki-be mászkálás elvonja a figyelmet és azt sugallja, hogy egyeseknek nem fontos ez az esemény. Általában mindig van egy időkorlát, amivel mindenki számolhat. A találkozó témájától el lehet térni, de próbáld meg a beszélgetést az eredeti medrében tartani. A felvetődött problémákra pedig ott helyben keressetek együtt megoldást, végülis ez az egész meeting lényege. Továbbá mindig legyen valaki, aki jegyzetel és összefoglalót ír, amit utána szét lehet küldeni a résztvevők között, illetve azoknak, akik valamilyen okból nem tudtak részt venni a beszélgetésen. A találkozó végén foglaljátok össze a következő lépéseket, feladatokat, a vezető pedig köszönje meg a részvételt.

Összefoglalva

A hatékony munka kulcsa lehet egy-egy ilyen megbeszélés, amely után mindenki új ötletekkel és lendülettel folytathatja a tevékenységét. Ha ezt a néhány tanácsot megfogadjátok, akkor feltehetőleg minden simán fog menni. Azért azt se feledjétek, hogy az illedelmesség és a jó hangulat nem zárja ki egymást, sőt utóbbi ezeknél a szabályoknál általában többet ér.

A siker titka tehát

  • előkészület
  • pontosság
  • megfelelő öltözék
  • illem
  • hatékonyság
  • köszönet
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

A legszörnyűbb lakóközösség lakógyűlésére is elmegyünk Sophie helyett

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés