Nagyjából 750 milliárd forintnyi euróba kerül majd.
Az U5-ös metró leendő végállomásánál, a Frankhplatzon, valamint a Rathausplatzra tervezett csomópontnál kezdődtek meg az U2/U5-ös metrónak az építési munkálatai. Az U2/U5-ös vonal a kilencvenes évek óta a legnagyobb metróépítési vállalkozás az osztrák belvárosban, összesen tizenegy új megállóval bővül Bécs metróhálózata: az U2-t meghosszabbítják a Rathaus és a Matzleinsdorferplatz között, a Karlsplatz és a Rathaus közötti szakasza pedig átkerül az U5-höz. Ez az új, türkizkékkel jelölt vonal lesz Bécs első, teljesen automatizált metróvonala, és egészen a Frankhplatzig közlekedik majd.
A 2,1 milliárd euró összköltségű projektet az osztrák állam, Bécs városa és a Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien közösen finanszírozza. Az U5 2026-ban, az U2 új szakasza pedig 2028-ra készül el. A beruházás során a meglévő állomásokat is modernizálják, és alkalmassá teszik az automatizált működésre.
Az új metróvonal vonzáskörzetében 370 ezer ember él, de további 300 millió utas szállítását teszi lehetővé. Megépítésével
évente mintegy 75 ezer tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni Bécs levegőjét. Ennyi szén-dioxidot jelenleg 6 millió darab harmincéves fa tud felvenni.
A projekt előkészítésénél még arra is ügyeltek, hogy a teherautóknak a lehető legkevesebbszer kelljen fordulniuk a városban, hogy elhordják például a kitermelt földet.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Bécs Város Külképviseleti Irodája, fotó: Wiener Linien / Alexandra Gritsevskaja)