1929-ben a Tour de France versenyigazgatója úgy döntött, hogy a következő évben megszervezi az első karavánfelvonulást, hogy így hívja fel a figyelmet a francia termékekre. Így az 1930-as verseny több okból kifolyólag is különlegessé vált: először is itt már volt rádióközvetítés, reklámkaraván kísérte a versenyzőket, és az útvonal mellett megjelentek a lakókocsis szurkolók is.

A felvonulásból pedig hagyomány lett: 1930-ban csak néhány autóval indult, ma viszont már 20 kilométeresre nőtte ki magát, és közel 10 millióan tekintik meg a különleges járműveket a különböző árucikkeket és helyi vállalkozásokat népszerűsítő útvonalon. A karavánok az évek során egyre inkább extravagánsabbá váltak, míg végül hivatalos versenyt szerveztek a legjobb reklámhordozónak. Szemezgessünk hát néhányat a régi klasszikusok között:

 

Egy másik csoda a harmincas évekből:

165 millióért adták el ezt az Alfa Romeót, de ha megnézzük, már nem is tűnik soknak - Roadster

A '33-ban Milánóban forgalomba helyezett kocsi Belgiumba, majd az Egyesült Államokba, végül ismét Belgiumba került. Persze nem ilyen állapotban vészelte át a több mint nyolcvan évet, teljesen újjáépítették, így viszont legalább használni is lehet, ami valószínűleg egy-egy találkozót vagy veterántúra-részvételt jelent majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Tele van a tököd a munkahelyeddel? Mielőtt kilépsz, ezt azért gondold végig

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés