A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem idén februárban indította el az igen jóhangzású légiforgalmi pilótaképzést. A második évfolyam jövő februárban indul és január végéig lehet jelentkezni rá. De vajon megéri-e?

A kérdés azért is jogos, mert a képzés ára 18 millió forint, ami elsőre hatalmas összegnek tűnik. Ennyi pénzt valószínűleg egyetlen diák sem tudna a tanulmányaira fordítani, ám ilyen esetekre találták ki a diákhitelt.

A pilótaképzés teljes árára fel lehet venni a Diákhitel 2-t, így pedig akár 0 forint kezdőtökével is bele lehet vágni a tanulásba. Persze mielőtt valaki ekkora összegű hitelt vesz fel, érdemes utánajárni a dolognak és minden apró részletet számításba venni. Talán a legfontosabb dolog az lehet, hogy a képzés befejeztével milyenek az elhelyezkedési esélyek és mennyit lehet vele keresni.

Nos, ami az elhelyezkedést illeti, elég jók a kilátások, hiszen a legnagyobb légitársaságok, mint például az Emirates vagy az Etihad is pilótahiánnyal küszködik. A globális trendeket vizsgálva kijelenthető, hogy a következő években is nagyon nagy eséllyel találhat valaki könnyedén pozíciót magának pilótaként.

És hogy mi a helyzet a fizetéssel? Kezdő pilótaként nagyjából 1 500 euróval kínálhatják meg az embert (amíg vonják a fizetéséből a típusképzést), majd pedig ez felmehet 3 000 - 3 500 euró környékére. Ha pedig kapitány lesz valakiből, akkor ez meg is duplázódhat.

Annak érdekében, hogy még pontosabb képed legyen a BME pilótaképzéséről, olvasd át az alábbiakat:

 A Budapesti Műszaki Egyetem áttekintette a piaci igényeket, valamint értékelte az első évfolyam tapasztalatait és újra felvételt hirdet a Légiforgalmi Pilóta Programba. A képzés célja olyan repülőmérnöki ismeretekkel rendelkező szakemberek képzése, akik a megszerzett elméleti és gyakorlati tudás birtokában további jelentős képzés nélkül megfelelnek a közforgalmi repülésben működő légitársaságok felvételi követelményeinek másodpilóta / első tiszt munkakörbe. Az elméleti képzés a moduláris ATPL képzéseknél átfogóbb és mélyebb ismeretanyagot ad át, a közlekedésmérnöki és a gépészmérnöki kar oktatóinak segítségével. A gyakorlati képzést a légitársaságok elvárásainak megfelelő, nagygépes szemlélettel folytatjuk, aktív közforgalmi pilótaoktatók részvételével. A képzés végén az szakdolgozat mellett a Nemzeti Közlekedés Hatóság közforgalmi pilóta vizsgáit is teljesíteni kell.

A képzés önköltséges, de a teljes képzés díjára, valamint a hatósági vizsgákra és egyéb díjakra az arra jogosultak felvehetik a DIÁKHITEL 2-t, ami világszerte egyedülállóan kedvező finanszírozást nyújt egy ilyen különösen költséges, de hamar megtérülő képzés tekintetében.

A felvételi követelmények: minimum BA/Bsc végzettség, folyékony angol nyelvtudás (legalább államilag elismert B2 szintű komplex nyelvvizsga), orvosi alkalmassági: korlátozás nélküli EASA Part-MED Class 1 engedély.

Ez a posztgraduális képzés 4 félévből áll, és az alábbi képesítéseket szerzik meg a hallgatók: Szakmérnök/Specialista + CPL + ME-IR + MCC + FI + ATPL elmélet. A végzett pilóták azonnal jelentkezhetnek munkára, és akár kisgépes oktatóként, akár kereskedelmi pilótaként is elhelyezkedhetnek. A képzés a minimálisan szükséges 200 órán felül még további 60 óra FNPT II szimulátor gyakorlatot tartalmaz a BME saját repülőgép szimulátorán. A jelen munkaerőpiaci trendek alapján a végzett pilóták könnyen el fognak tudni helyezkedni a következő pár évben.

Ha felkeltette az érdeklődésedet a képzés, akkor jelentkezni január 29-ig tudsz. A képzés minimális létszáma 5 fő, maximális létszáma pedig 15 fő. További információért és a jelentkezéshez pedig látogass el ide!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Vadvirágmezőkkel kell kiszolgálni a beporzókat, hogy segítsenek biztosítani az élelmünket

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés