A Playboy alapítójának fényűző életstílusához tökéletesen illett az a repülőgép, amely a hetvenes években szelte az eget, és a fedélzete mindig tele volt gyönyörű nőkkel. Hugh Hefner egykori légi palotáját idézi a Playboy új magángépe.
Hugh Hefner a hatvanas évek közepén Londonban járt, ahol tombolt a szexuális forradalom, és hosszú combokat villantottak a miniszoknyák, a Playboy alapítója pedig itt jött rá, hogy égető szüksége van egy magángépre. A szupergazdagokat mesés luxusban reptető privát jeteknek azonban akkoriban még nem volt saját piacuk, ezért a tehetős vevők számára a korabeli utasszállítókat kellett átalakítani. Minden korabeli magángép közül kiemelkedett Hugh Hefner éjfekete DC–9-ese, amely a Big Bunny nevet viselte. A Playboy-nyuszival ékesített repülőgép legalább olyan lenyűgöző volt, mint a tulajdonosának életstílusa.
Karcsú és szexi fekete
A hatvanas évek végén, a Playboy magazin népszerűségének csúcsán Hugh Hefnernek mindene megvolt, amit ember csak kívánhatott, de az eget még nem hódította meg. Megnézte ezért, hogy melyik repülőgéptípus illene a legjobban az utazási és szórakozási szokásaihoz, és megrendelte az akkor még egészen újnak számító DC–9-est. A McDonnell Douglas gépét
gazdaságos és megbízható típusnak tartották, tágas fedélzete és saját lépcsője volt, karcsú és szexi formájával a Boeing 737-es nem kelhetett versenyre.
Hefner 1969. január 27-én vette át a sajátját, amiért 5,5 millió dollárt fizetett, ez több mint 45 millió dollárnak felel meg manapság.
A Playboy gépe már a színével óriási feltűnést keltett, hiszen akkoriban egyetlen másik magánrepülőgépet sem festettek feketére,
ezért Hefnernek külön engedélyt kellett kérnie a légiközlekedési hatóságoktól, mielőtt megrendelte a szokatlan fényezést. Hefner azt akarta, hogy a gépe kitűnjön a többi közül, és a fényes fekete jet tökéletesen elérte ezt a célját. A gépre még plusz reflektorokat is szereltek a Playboy-nyuszis embléma kivilágítására, ezért sosem volt kérdés, hogy ki érkezett meg az extravagáns repülővel.
Mint az Enterprise űrhajó
A korabeli magángépekkel szemben a Big Bunny fedélzetén nemcsak kényelmes kanapé és minibár volt, hanem olyan futurisztikus, skandináv stílusú berendezés, ami minden részletével megfelelt Hefner féktelen életstílusának. Lounge, diszkó, moziterem, zuhanyozós fürdőszoba és természetesen egy hatalmas hálószoba is volt a helyiségek közt, kerek vízággyal Hefner számára.
A Playboy alapítója az ideje nagy részében nem az íróasztala mögött, hanem az ágyból intézte az ügyeket, ez volt az irodája.
A repülőgép által kínált összes kényelmi funkciót ezért az ágya mellett lévő konzolról is kezelhette, mintha csak Kirk kapitány lenne az Enterprise űrhajóról.
A magángép felszereltsége ezen kívül is messze megelőzte a korát, az eszközök közt térhatású hangrendszer, több televízió, két filmvetítő és egy videomagnó is volt,
ami 1969-ben a legmodernebb technikának számított. A különleges fények mellett figyelmet érdemeltek a gombnyomásra elsötétíthető ablakok, amelyek csak több mint negyven évvel később jelentek meg a Boeing 787-en. A DC–9-esre egy olyan kommunikációs rendszer is került, amely lehetővé tette, hogy Hefner és vendégei a magasból is tudjanak telefonálni bárhová a világon. A fedélzeten 38 utasnak akadt hely, és a légi konyhában olyan fogások készültek, mint a marhasült és a homár.
Nyuszik a fedélzeten
Nincsen Playboy lányok nélkül, és a Big Bunny személyzetének tagjait találóan Jet Bunny-nak nevezték. Nem csupán a külsejük alapján válogatták őket, hanem úgy, hogy tényleg képesek legyenek légiutaskísérő szolgáltatásokat nyújtani menet közben. A lányokat Hefner chicagói és Los Angeles-i klubjaiból választották ki, és mielőtt a fedélzetre szálltak volna, a Continental Airlinesnál kaptak profi repülős továbbképzést. Mivel Playboy-nyuszikról volt szó, ezért az utaskísérők ruhája is különleges volt, a miniruhához go-go csizmát húztak, és fehér sálat kötöttek.
A gép fedélzete állandóan tele volt gyönyörű nőkkel, miközben egzotikus helyekre utaztak, a vendégek közt pedig hírességek is megfordultak,
mint Cher, Elvis Presley, Tom Jones és Frank Sinatra. Hefner arra is használta a gépet, hogy Los Angeles és Chicago közt járjon, és időnként kölcsön is adta énekes barátainak, hogy a turnéjukra utazzanak vele. A Big Bunny néhány egészen különleges utat is megtett. 1975-ben a vietnámi háború miatt árván maradt csecsemőket utaztatták vele az örökbefogadó családokhoz, és egyszer egy gorillát is átszállítottak vele az Egyesült Államokon, hogy találkozzon jövendőbeli párjával.
Újra a magasban
A hetvenes évek közepére a magazin példányszáma visszaesett, és a bevételt nem hozó magángép jelentős üzemeltetési és karbantartási költsége túl nagy volt a Playboy számára ahhoz, hogy megtartsák a repülőt. Hefnernek ráadásul új „játékszere” is akadt, a Playboy-villa, ezért már nem volt szüksége a gépre, hogy Los Angeles és Chicago között utazgasson. A legendás repülőgépet 1975-ben eladták a Venezuelan Airlinesnak, majd évtizedeket töltött a raktárban és azon kívül, mielőtt az Aeromexicóhoz került, ahol menetrend szerint használatba vették. A fényűző utastere természetesen már a múlté volt, amikor 2004-ben kivonták a forgalomból, majd 2008 óta oktatási célokat szolgál.
A Big Bunny mégsem tűnt el teljesen, hiszen a Playboy nemrég egy új magángépet állított szolgálatba, amely ugyan kisebb, de az eredeti gép pompáját idézi. A fedélzetét a hetvenes évek stílusában, de modern technikával rendezték be, a felszereltségéből nem hiányzik a házimozi és a diszkófény. Persze olyan hedonista partik már biztosan nem lesznek a gépen, mint amiket az elődje a hetvenes években látott. Hefner, amikor a Wall Street Journal arról kérdezte, hogy milyen volt a Big Bunny, azt mondta:
Szó szerint egy repülő lakás volt nappalival, hálószobával, étkezővel és diszkóval. Ha valaki megkérdezi, hogy hiányzik-e a gép, azt mondom neki: csak ha repülök.
(Forrás: Playboy, The Drive, Wall Street Journal, fotók: International Jet Interiors, Getty Images)
Ez is érdekelhet: