Biztosan te is rengetegszer hallottad már, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés. A gond csak az, hogy a reggeli rohanásban általában nincs időnk gondosan összeállítani valami kaját, ezért inkább gyorsan benyomjuk azt, ami a kezünk ügyébe kerül. Akad azonban valami, amit kifejezetten ajánlatos lenne elkerülni.

Hogy mégis mi lehet az? Természetesen a fehér kenyér.

A finomított lisztből készült termékek nem tartalmaznak értékes tápanyagokat, így csak éhesebb leszel tőle, mint amikor leültél. Ezek a üres kalóriatartalmú szénhidrátok azt eredményezik, hogy a később bevitt tápanyagokat a szervezeted zsír formájában fogja elraktározni

- magyarázta Dr. Marizelle Arce, naturopátiás orvos.

A magas szénhidrát- és alacsony rosttartalom miatt egyáltalán nem javasolt fehér kenyeret, vagy finomított lisztből készült péksüteményeket enni - sajnos, a legtöbb készen megvásárolható szendvics ezeket használja alapként. Sokkal jobban járunk, ha teljes kiőrlésű kenyeret, péksüteményt választunk, ezeknél ugyanis (bár a szénhidráttartalmuk nem elhanyagolható), a rosttartalomnak köszönhetően kiegyensúlyozottabban szívódnak fel a szervezetünkben, így nem emelik meg hirtelen a vércukorszintet. Emellett pedig értékes vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaznak. (via)

Persze nem a fehér kenyér az egyetlen, amit jó lenne elkerülni reggelente, hiszen az ízesített joghurtok és az édesített müzlik sem egészségesek. Ezek helyett inkább válogass innen:

Adunk pár tippet a gyorsan elkészíthető egészséges(!) kajákra, hogy ne az instant cuccokhoz nyúlj, ha nincs időd főzni

Ezeknek a kajáknak az elkészítése kábé még annyi időt sem vesz el az életedből, mintha a reggelidért állánál sorba egy gyorsétteremben, és még az instant kaják elkészítési idejével is vetekszik.

És ezt olvastad már?
Több mint négyezer raklapból épített Colosseumot a Hello Wood