Panaszkodsz a főnöködre? Ha a felsorolásunkban szereplő tulajdonságok alapján ráismersz, akkor sajnos igazad van.
Mindig negatív
Csak a hibákra összpontosít, csak azokat sorolja, akár ugyanazokat naponta többször. Nem történik soha semmi jó? Valószínűleg történik, de erről szó sem esik.
Nem bízik benned
Próbaidősként, friss alkalmazottként érthető, ha óvatos és minden lépésed ellenőrzi, de ha évek után sem bízik benned, akkor vagy rossz főnök, vagy te vagy rossz alkalmazott, ő pedig ezt nem ismerte fel vagy nem tett ellene, szóval mindenképp rossz főnök.
Nem látja a jövőt
Nem kell jósnak lennie, de ha fogalma sincs arról, mi várható, merre kéne menni, akkor nem fog tudni előrelépni sem ő, sem azok, akiket vezetnie kellene.
Nem hagy semmilyen szabadságot
Tudod, mi a feladat, mi a cél, de nem néznek ki annyit belőled, hogy akár csak egy kicsit is szabad kezed legyen. Ha nem atomerőműben dolgozol, akkor ez általában annak a jele, hogy nem jó a főnököd.
Káosz van
Nem lehet minden lehetséges problémát pontosan modellezni és szabályt kidolgozni rá, de keretek, feladatkörök kellenek. Ha nincsenek, ott gond van a vezetővel.
Nem ösztönöz
Ha a „dolgozz rendesen, mert kirúglak” és hasonló fenyegetéseket nem vesszük ösztönzőnek, akkor soha nem mond semmi lelkesítőt.
Nem hoz döntéseket
A döntéseknek következményeik vannak, és azok nem csak pozitívak lehetnek, de ettől még egy vezetőnek időnként döntenie kell. Ha félelemből vagy bizonytalanságból nem teszi, akkor teljesen alkalmatlan vezetőnek.
Rossz döntéseket hoz
A bizonytalanságnál egy rosszabb van: a sorozatos rossz döntéseket hozó főnök.
Nem hallgat meg
Van javaslatod, hogy mit lehetne másképp, jobban csinálni a cégnél? Hiába, mert ez egyáltalán nem érdekli a főnököd. Nem kéne a főnöködnek lennie…
Következetlen
Ellentétes utasításokat ad, vagy a szerint ítél meg egy feladatot, hogy azt ki végezte el – nem kell mindenkinek főnöknek lennie, neki például biztosan nem.
Nem tájékoztat
Nem várható el a vezetődtől, hogy mindenképp bevonjon a stratégiai döntésekbe, de ha egyszer csak leül melléd valaki, hogy mostantól ő lesz az új kollégád, akkor valami nincs rendben. Akkor se, ha kínosan ügyelnek arra, nehogy átlásd a folyamatokat.
Nem hibázhat
Mert ugye egy főnök soha nem hibázik, arra ott vannak az alkalmazottak, rájuk lehet fogni bármit, ők a bénák, ügyetlenek, feledékenyek stb. Sem emberileg, sem üzletileg nem helyes hozzáállás.
Nem tudod, ki
A legrosszabb az összes közül. Nem azért, mert akkor nem tudsz kit szidni, hanem mert egy szörnyű rendszer az, ahol nem tudod, vagy legfeljebb név szerint tudod, ki a főnököd, de nem beszélsz vele, képtelenség elérni, ha szükség lenne rá – ha egyáltalán egy ilyen főnökre szükséged lehet.
A fentiek alapján a te főnököd:
Ez is érdekelhet: