Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Akár némi izmot akarsz felszedni, akár karcsúsodni és fogyni szeretnél vagy egyszerűen csak jobban akarod érezni magad a bőrödben, a testedzés segíthet. Persze csak abban az esetben, ha tudatosan csinálod és nem dőlsz be a hamis információknak.

Sajnos ugyanis elég sok mozgással kapcsolatos jó tanács, tipp és tuti módszer kering a neten és terjed szájról szájra, amelyek valójában nem segítenek mert egyszerűen nem igazak. Most ezeket igyekszünk helyretenni és tisztázni a dolgokat.

1. Ha gyorsan akarsz fogyni, csak az edzés számít. Valójában több kutatás is bebizonyította már, hogy rövidtávon az étrend sokkal fontosabb és meghatározóbb, ha mielőbb leadnál pár kilót. A rendszeres edzés inkább hosszú távon segít, hogy a jó formát meg is tudd tartani.

2. Súlyzós edzéssel a hájból izom lehet. Természetesen nem lehet, a súlyok emelgetésétől nem lehet ilyesféle csodát elvárni, hiszen zsírból nem lesz izom. Viszont a súlyzós edzés természetesen segít abban, hogy izomszöveteket építs, csak éppen a zsírréteg alatt, amit le kell diétáznod.

3. Csak kora reggel érdemes edzeni. Számos tanulmány szerint a délutáni edzés majdnem ugyanolyan hatékony lehet, mint a reggeli. Ám ugyanakkor szakértők szerint a reggeli edzés felgyorsíthatja a fogyást és növeli az energiaszinted egész napra.

4. A nőknek nem való a súlyzós edzés. Sok nő attól fél, hogy a súlyok emelgetésétől olyan kigyúrtak lesznek mint a férfiak, pedig ez a félelem abszolút megalapozatlan. A nagy izmok növesztése és a szervezetben található tesztoszteron mennyisége szorosan összefügg, amiből a nők ugyebár lényegesen kevesebbet termelnek, mint az átlagos férfiak.

5. Egy párhetes, szigorú diéta a fogyás kulcsa. Az ilyen hóbortjellegű diétákkal az a legnagyobb gond, hogy átmenetiek. A tartós fogyás érdekében, (aminek az eredményét aztán meg is tudod tartani) egy olyan étrendet kell összeállítanod magadnak, amelyhez egy életen át tudsz igazodni.

6. Hosszú távokat kell futni. A jó hír az, hogy valójában néhány percnyi kemény és gyors futás elég, nem kell órákig izzadnod. Új kutatások azt állapították meg, hogy azok, akik naponta 10-15 percet futottak gyors tempóban, szinte ugyanolyan eredményeket értek el, mint azok, akik hosszabb távokat nyomtak le.

7. Heti 1-2 alkalom elég a jó formához. A rossz hír viszont az, hogy legalább hetente háromszor edzeni kellene de a legjobb, ha minden nap mozogsz.

8. Edzés után a sportitalok a legjobbak. El kell keserítenünk a sportitalok rajongóit, hiszen amit isznak, javarészt cukor és víz. Edzés után sokkal jobban járunk egy fehérjeitallal és sima vízzel.

9. Hetekig megmarad a jó forma, miután leállsz az edzéssel. Jó is volna, ha így lenne, ám sajnos nem így működik a dolog. Azok az izmok, amikért olyan keményen melóztál, már pár nap után elkezdenek leépülni, ha abbahagyod a mozgást. A működési elv elég egyszerű: vagy használod az izmaidat vagy gyorsan elveszíted őket.

Érdemes tehát nem bedőlni a fenti tévhiteknek és mindezek tükrében összeállítani magadnak egy megfelelő étrendet és edzéstervet, hogy valóban elérd a kívánt céljaidat.

(via)

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.