Kezdetek

Ford 1961-ben született a kissé poros, ingerszegény Austinban, Texas állam fővárosában, ami nem kimondottan nevezhető a divat fellegvárának, a kis Tomot azonban ez nem zavarta, már gyerekként is határozott véleményt formált édesanyja külsejéről, akinek szintén a divat és a szépség körül forgott élete. Meglehetősen fiatalon, tizenhét évesen döntött úgy, hogy lecseréli Texast New Yorkra. Kezdetben színi iskolába járt, reklámokban szerepelt, volt, hogy egyszerre tizenkét országosan futó promócióban volt látható, mégis elég hamar rájött, nem erre a pályára termett. Rövidesen építészetet kezdett hallgatni a Parsonson. Elmondása szerint később különleges kapcsolatot vélt felfedezni a divat és az építészet nyelve között. Előbbit elsősorban intuitív módon űzi, de emellett sokszor merít az építészet logikájából is. Már tanulmányai befejezése előtt tudta, számára az építészet túl komoly. A diploma megszerzése után összeállította első divat portfólióját, és interjúkra kezdett járni. A Parsons akkoriban híres volt divat képzéséről, így a beszélgetések során csak azt mondta el, hol végzett. A terv működött, végül a New York-i Perry Ellis divatcégnél kapott gyakornoki állást.

Gucci

Hamarosan újabb váltás következett, úgy érezte, saját kultúrájának stílusa nincs jó hatással rá. Ahhoz, hogy jó designer váljon belőle, Európában volna a helye, így aztán Olaszországba szerződött, a ’90-es évek elején éppen haldokló Guccihoz. A döntésen az egész divat szakma meglepődött, hiszen a Gucci nem volt abban a helyzetben, hogy kockáztasson. Márpedig egy alig ismert amerikai tervező leszerződtetése nagyon is rizikós lépésnek számított. Ford szempontjából azonban tökéletes volt a helyzet: tulajdonosi támogatást és kreatív szabadságot kapott egy európai cég képében.

A következő évek munkája meghozta számára a kívánt fejlődést. Az 1993-as évben már ő felelt a Gucci férfi és női vonal kollekciójáért, és a marketing irányítás is az ő kezében összpontosult, ezzel szinte párhuzamosan vált az Yves Saint Laurent művészeti igazgatójává is. Bár a Ford nevéhez fűződő kollekciók sikeresek voltak, szerződésében számos korlátozás szerepelt. Többek közt nem beszélhetett a sajtóval, nem szerepelhetett nyilvános eseményeken, mint a Gucci arca, sőt még a kifutóra sem léphetett fel egy-egy show után. Egy ponton azonban áttört minden szabályt, és kampányaiban is irányt váltott. Visszafogott és elegáns ruháit testiséggel telített promóciókkal hirdette, melyeket a ’70-es évek szexuális forradalma inspirált. A kampányokban megjelent ő maga is.

Divatháborútól a brandig

Ford 2004-es szakítása a Guccival igazi háborúnak számított. Akkorra már évi tizenhat kollekciót tervezett és napi tizennyolc órákat dolgozott. Ez érthetően kiégéshez vezet a kreatív szakmában. Miután otthagyta a vállalatot tele volt kérdésekkel jövőjével kapcsolatban. Sokáig kétségesnek látta azt is, hogy újra tervezzen. Depresszióját később korai sikereivel magyarázta. Harmincas évei elejére szinte mindent elért, amit célként kitűzött maga elé. Motivációt kellett, hogy találjon. Nem is kellett olyan sok idő ehhez, 2005-ben már be is jelentette a saját neve alatt futó márka létrehozását.

A 2006-ban induló vállalat kezdetben illatszereket és napszemüvegeket forgalmazott, férfi vonala csak a következő évben jelent meg. Londoni központú tervezőbázisát a brand szentélyének is nevezhetnénk. Magasan képzett designerek kis csoportja dolgozik a kollekciókon szorosan együttműködve egymással és a kivitelezést végző szabókkal. A műhely hangulata már-már emlékeztet egy múlt századi szabóságra. Klasszikus vonásokat is hordozó ruhái elegánsak, áraik felső kategóriásak, kampányai továbbra is a feltűnést szolgálják. Tom Ford önálló női vonala meglehetősen sokat váratott magára - tavalyelőtt nyáron debütált New Yorkban egy privát bemutatón, a brand Madison sugárúti üzletében. A kollekcióhoz az ihletet a hétköznapi nők szolgáltatták. Azok a nők, akik dolgoznak, gyereket nevelnek és emellett még karriert is építenek.

Elmondása szerint nagyon vékony vonal van Tom Ford a márka, és Tom Ford az ember között. Éppen ezért, ha nem szoktál hetente Ford cuccot venni, útravalóul megosztjuk veled a tervező öt egyszerű tanácsát, amitől a legjobb formádat hozhatod!

Az öt tanács

  1. Mindig add a maximumot magadból, ha kilépsz az utcára, vagy megjelensz valahol, mert ezzel mutatod ki, mennyire tiszteled a körülötted lévő embereket.
  2. Egy úriembernek dolgoznia kell. Azok az emberek, akik nem csinálnak semmit, unatkoznak, és általában unalmasak is. Kötelezd el magad egy cél mellett, és tarts ki mellette szenvedélyesen.
  3. Az illem nagyon fontos. Én mindig kinyitom egy hölgynek az ajtót, lesegítem a kabátját, és mindig odafigyelek, hogy a járda belső oldalán sétáljon. Felállok, ha emberek érkeznek, vagy éppen távoznak az asztaltól.
  4. Ne légy harsány, rasszista vagy szexista, és ne ítélj el másokat a hátterük miatt.
  5. Egy férfinak sosem szabad shortot viselnie városban. A flip-flop papucs és a short városi környezetben sosem illendő. Azokat hordd a teniszpályán és a vízparton.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés