Utoljára két éve találkoztunk a Zun Store-os srácokkal, Csörgő Zsolttal és Hegedüs Norbival, akik csendes forradalmárokként igyekeznek megreformálni a hazai karóra viselési szokásokat. Azóta pár pop up boltos megjelenés után megtalálták a főhadiszállásukat az Alap Kávézó egyik szegletében, ráadásul a portfóliójuk is erősen bővült.
– Amikor tavaly év elején találkoztunk, a zászlóshajótok a Komono volt, de azóta már más márkák is bekerültek a repertoárotokba. Mi történt veletek az elmúlt időszakban?
– Ugyanazt a koncepciót folytatjuk, mint amit akkor követtünk – válaszolja Zsolt. – A Komono mellé behoztuk a Daniel Wellingtont, ami fél évig csak nálunk volt kapható, de azóta már több helyen árulják. Jó lenne azt hinni, hogy ebben a mi ízlésünk is szerepet játszik, de az tény, hogy ezt az azóta már nagyon naggyá növő brandet mi hoztuk be először Magyarországra.
– Aztán elkezdünk a Captains-szel foglalkozni – veszi át a szót Norbi – Áprilisban elindítottuk a saját fa pénztárca brandünket, és megnyitottuk a saját üzletünket.
– Egy saját brand beindítása nyilván fontos fejezet egy vállalkozás életében. Mi a sztori a WoWa mögött?
– Számunkra a végső cél mindennel kapcsolatban a gyártás, az, hogy saját termékeket készítsünk – mondja Zsolt. – Ha valaki egy éve azt mondja nekem, hogy ilyet fogunk gyártani, biztos nem hiszek neki. Láttunk már jó pár ilyen Kickstarter-projektet, vannak ilyen termékek, szóval magát a termékcsaládot nem mi találtuk ki. Mindenkitől pozitív visszajelzést kaptunk: praktikus, kényelmes hordani, dizájnos, és olcsó.
Mi az a WoWa?
Egyetlen darab fára volt szükség a WoWa pénztárcához, ami nem sok, de a készítők pontosan ezt akarták: egy aprócska, stílusos és egyszerű kiegészítőt, amelynek pontosan a nem túlgondolás és a kreatív letisztultság a lényege. A használat pofonegyszerű: egyetlen helyen tárolhatod az összes kártyád, a kulcsod és a készpénzed, plusz a Paypass-szos bankkártyádat ki sem kell venned belőle fizetéskor; csak elég így tárcástul (vagyis: wowástul) odaérinteni a terminálhoz. A kártyáid elérését, könnyed kihúzását pedig a két ujjpercet mintázó, formatervezett űr segíti.
– Érdekes, hogy tíz vásárlóból kilenc nő – mondja Norbi. – Nyilván a pasijuknak, barátoknak veszik. Gondolkodunk egyébként a WoWa női verziójának megalkotásán is. A legnagyobb vásárlónk egy nagy ruházati cég volt, aki az alkalmazottainak rendelt belőle 900 darabot.
– A Komono és a Daniel Wellington után egy harmadik márkát hoztatok be, éppen az előbb csomagoltátok ki a dobozból. Mit kell tudni róla?
– Már két éve terveztük, hogy elkezdjük forgalmazni a Bertuccit – kezdi Norbi. – A boltnyitással most jutottunk el odáig, hogy új márkákkal kísérletezzünk. Volt a Daniel Wellington, ami elegáns, van belőle kisebb-nagyobb méretű, női és férfi modell. És ehhez szerettünk volna egy sportos márkát. Tíz márka volt a fejünkben és végül a Bertucci mellett döntöttünk. Ez az amerikai óra itthon jelenleg csak nálunk kapható, és ha fél év múlva lesznek más üzletek, ahol kapható lesz, az azt fogja jelenteni, hogy megint sikerült felfedeznünk valami jó dolgot.
– Ez egy magasabb kategóriájú japán kvarcszerkezet – folytatja Zsolt –, maga az óra pedig egy strapabíró masszív darab. Az óraház titániumból készült, egy darabból. Az üveg süllyesztett, van benne egy másodpercmutató is, 100 méterig vízálló. Mivel ez egy úgynevezett field watch, van benne némi military beütés, és a tankvezetéstől a favágásig bármihez passzolható. Van hozzá paracord szíj, ami szinté elég trendi mostanában. De sok NATO-szíjas modell is van.
– Itt ülünk egy kávézó sarkában, és egy halom gyönyörű, férfiszívet megdobogtató karóra vesz körül bennünket. A webshopotok eddig is pörgött, szóval miért volt szükség egy üzletre?
– Az egyikünk legjobb barátunk nyitott kávézót itt a Bajcsyn – kezdi Zsolt. – Már volt több alkalommal pop up store-unk, és egy ideje akartunk egy saját üzletet, így aztán ezt a két dolgot összekapcsoltuk. Ez nekünk home office és üzlethelyiség is egyben. Volt rajtunk nyomás is, mert a Komono miatt bekerültünk egy Glamour-napos akcióba és kellett egy üzlet, ahová be tudnak jönni a vevők. Júliusban nyitottunk, de azt hiszem, mostanra lettünk készen.
– Most úgy érezzük, hogy van egy saját kávézónk! – teszi hozzá Norbi. – A viccet félretéve, egy olyan dizájn órashopot szerettünk volna, ami nem úgy működik, mint egy üzlet. Ez egy coworking place, egy kávézó és egy dizájn órashop is egyben. Nem az van, hogy bent ül a vitrinben az óra, elkezdem nézegetni, és odajön az eladó, hogy mit segíthet. Inkább az szokott előfordulni, hogy valaki idejön kávéval a kezében, leül és beszélgetünk tíz-húsz percet. Sokkal kötetlenebb az egész, teljesen unikális vásárlói élményt sikerült kreálnunk.
– Van itt egy digitális óra, ami felidézte bennem megboldogult gyermekkoromat, amikor nem volt menőbb a négy-, hat-nyolc- tizenhat gombos kvarcóráknál. Miért gyárt valaki ilyet 2015-ben? Ez valami geg?
– Igen, bizonyos értelemben ez abszolút egy poén – bólint Norbi. – Ez egy Neuvo. Ezt az új, alig két-hároméves kanadai márkát a Bertuccival egy időben néztük ki. Mi antik órákkal is foglalkozunk, és azon a vonalon folyamatosan kérdezgetik tőlünk, hogy lesznek-e régi Casio-k? Észrevettük, hogy nemzetközi szinten is jönnek vissza a digitális órák. Kábé poén szinten működik, egyértelműen trendik. Amikor kitettük, akkor szinte minden haverom jelezte, hogy hú, kell egy ilyen! A cég egyébként kihozott egy alkalmazást, amin le lehet tölteni, és megnézheted, hogyan áll a kezeden.
– Azt tudni kell, hogy a régi Casio-k, Seiko-k, Citizenek ára nagyon megy felfelé – mondja Zsolt. – Egy jó állapotú modell ára akár 70 ezer forint is lehet. Mi nem akarunk Casio-t árulni, de ez egy új márka, és úgy döntöttük, behozzuk. Tudja ugyanazt, mint bármelyik kvarc a nyolcvanas évekből, ráadásul messze nem olyan drága.
– Hogyan néz ki a következő fél évetek?
– A fa pénztárcát fogjuk továbbfejleszteni – mondja Norbi. – Gondolkozunk új termékekben és nagyon foglalkoztat minket a napszemüveg forgalmazása, méghozzá dioptriás napszemüvegeké.
– És azt is szeretnénk – folytatja Zsolt –, ha 10 és 100 ezer forint között minden stílusban és árkategóriában lennének márkáink.
(Fotó: Tóth István)