A pénztárcabarát cipőmárka, a Payless nemrég úgy döntött, hogy egy erős görbe tükröt állít a minden hájjal megkent marketingesek és influencerek, a zsíros árcédulára begerjedő divatőrültek, meg úgy eleve az egész fogyasztói társadalmunk elé. Persze egy ünnepi pranknek is felfoghatjuk, amelynek ugyanakkor komoly üzenetértéke is van: bebizonyítani, hogy irtó egyszerű megtéveszteni és átverni az egyszerű vásárlókat, fogyasztókat.

A Payless ugyanis egy volt Armani-üzletet bérelt ki egy napra a kaliforniai Santa Monicában, a polcokat feltöltötte saját cipőivel, majd megnyitott egy kamu pop-up boltot, amelyben egy kitalált luxusmárka, a Palessi termékeit kezdte el árulni.

A lelkes divatrajongók úgy bepörögtek a bolt megnyitása után, mint Beavis két zacskó cukortól, mivel azt hitték, hogy high-end fashion termékekkel állnak majd szemben: olyan limitált, felsőkategóriás kollekciókkal, amelyeket a párizsi, milánói, londoni vagy a New York-i divathéten mutatnak be.

Ehelyett viszont a korántsem luxus, de ár-érték arányban erős Payless cipők voltak a polcokon, egyetlen dolog viszont változott: az a fránya árcédula.

A néhány tíz dolláros árakat ugyanis több száz dollárosok váltották fel, az egyik legnagyobb eladást egy 20 dolláros alapárú sneaker hozta össze, amit végül 640 dollárért passzoltak el.

A Palessi nagy sikert aratott, a vásárlók annak kiváló minőségét és egyedi stílusát, különleges kialakítását dicsérték,

egyesek szinte extázisba estek, amint kezükbe vehették a különleges darabokat, mások úgy flangáltak a frissen beszerzett cipőkkel, mintha egy koronázási ünnepségen lennének. Tehát elmondható, hogy a zsák pénzért árult cipőkbe a megtévesztett halandók tényleg belelátták mindazt, amit egy zsák pénzért az ember elvárna.

És közben senki sem gyanakodott:

A bolt a megnyitást követő néhány órán belül már 3 ezer dollárnyi bevételnél tartott, ugyanakkor tudni kell, hogy senkit sem szedtek rá vagy csaptak be: a vásárlók ezúttal megmenekültek, ugyanis a Payless visszaadta mindenkinek a pénzét, a cipőket viszont így is megtarthatták. A briliáns marketingmunka megtette a hatását, a Payless vezérigazgatója, Sarah Couch pedig kiemelte, hogy a kampánnyal

arra jelenségre szeretnek volna rávilágítani, amely során sokan a magas árcímke mellé exkluzivitást és csúcsminőséget párosítanak. Sőt, minél drágább a termék, annál vonzóbbá válik egy bizonyos réteg előtt – erre a Yeezy-jelenség a legjobb példa.

A szembesülés kellemetlen pillanata:

Sarah Couch továbbá kihangsúlyozta: a Payless továbbra is arra törekszik, hogy emlékeztesse a fogyasztókat az ésszerű és tudatos vásárlásra, a magas ár ugyanis önmagában még semmit nem jelent. De ha már mindenképpen tudunk elég pénzt fordítani egy-egy vásárlásra, akkor már inkább a slow fashion felé vennénk az irányt:

Légy tudatosabb vásárló: tedd jobbá a divatot, tedd jobbá a világot

Ideje megfékezni a fast fashiont, szerencsére a megoldásokért nem kell messzire mennünk.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A lány, aki a hálószobájában megálmodta a fürdőruhamárkáját

A legek földrajzkvízével hogy boldogulsz? Teszteld!

Bemutatjuk a kedvenc vietnámi színésznőd

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés