Így lett sportszedánból hibrid szuperlimuzin a BMW M5

BMW M5 (E34)

1988 szeptemberétől egészen 1995 augusztusáig készültek a második generációs BMW M5-ösök, melyek az utolsó kézi összeszerelésű M-es BMW-k. Akárcsak a hagyományos 5-ösöké, ezeknek a karosszériája is a dingolfingi üzemben készült, majd átszállították a München közelében lévő Garchingba, ahol két hét alatt szerelték készre el az autókat. Valamivel több mint 12 ezer darab E34-es M5-öt gyártottak, ehhez képest pedig meglepően sok limitált szériás darab van belőle. Kezdetben 3,5 literes, majd az S38-as sorhatos 3,8 literes változatával szerelték az M5-ösöket. 340 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal nagyjából 6 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet.

Vissza a cikkhez