A magyarok több mint fele tervez az idei évben belföldi nyaralást, erre a Danubius Hotels és az Opinio piackutató friss, reprezentatív felmérése mutatott rá.

A válaszadók harmada (36%) az idei évben csak belföldi, míg minden tizedik csak (12%) külföldi nyaralást tervez. A megkérdezettek 16 százaléka szeretne itthon és külföldön is pihenni, miközben honfitársaink 36 százaléka idén egyáltalán nem tervez üdülést.

A belföldön nyaralók leginkább azért maradnak Magyarországon, mert könnyebb hazajutni, ha bármi történik (34%), kényelmesebb az utazás (31%), nem kell a külföldi vakációval járó ügyintézéssel, például vízummal vagy covid-igazolás bajlódni (27%), lehet SZÉP-kártyával fizetni (23%), emellett ár-érték arányban is kedvezőbb (22%).

Az infláció nem befolyásolja az idehaza vakációzók harmadának (38%) nyaralási szokásait, akiket viszont igen, azok jellemzően olcsóbb szállás mellett döntenek, rövidebb időre mennek pihenni vagy kevesebbet költenek szórakozásra.

A szálláshely kiválasztásánál az ár (60%) mellett a legfontosabb szempont az elhelyezkedés (32%), az ellátás minősége (25%), az értékelések (22%), a környékbeli programok kínálata (20%) és a személyzet vendégszeretete (16%).

A kedvező díjszabáson felül az adott hotelben szerzett élményeken múlik a leginkább, hogy valaki legközelebb újra ugyanazt a szállodát választja-e a nyári pihenéshez.

A belföldön nyaralók többsége (61%) egy hetet vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, 24 százalékuk két hét, míg 15 százalékuk legalább 3 hét pihenést tervez. Az itthon vakációzó válaszadók fele átlagosan fejenként kevesebb mint 100 ezer forintot költ a nyaralására, és mindössze negyedük (25%) szán 150 ezer forintnál is többet rá. A koronavírus járvány hatására a rugalmasan lemondható vagy változtatható szálláshelyet részesítik előnyben, jobban figyelnek a higiéniára és próbálnak több élményt gyűjteni a nyaralás alatt.

Az elmúlt öt évtizedben azok a szereplők tudtak hosszú távon sikeresek lenni a szállodaszektorban, akik a legjobban értették a vendégek változó igényeit és tudtak azonnal alkalmazkodni.

A felmérés eredményei megerősítik, hogy jelenleg a kiváló elhelyezkedés, a minőségi szolgáltatások, a tiszta környezet, valamint a tapasztalt munkatársak továbbra is meghatározó elemei a vendégélménynek.

A kutatás is rámutatott, hogy a magyarok többsége már egész fiatalon szállóvendég lesz, így érdemes számukra izgalmas egyedi programokkal készülni, hogy a kellemes emlékek miatt később is visszatérjenek” – hangsúlyozta Liptai Judit, a Danubius Hotels központi sales és marketing igazgatója.

(Fotó: Getty Images / illusztráció)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés