A Blizzard egyik csúcsjátéka már majdnem másfél éves, így jogosan merül fel a kérdés, miszerint szükség volt-e ennyi idő után egy konzol verzió megszületésére. Még szép!

Eleve nincs mindenkinek olyan PC-je, ami egy Diablo III-szintű játékot könnyedén elfuttathat, sőt, néhány gép még az Aknakereső fantasztikus grafikájával is megizzasztja a GPU-t. Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem a harmadik rész az egyetlen, amelyik konzolon is tiszteletét teszi, az első nekifutás is megjelent Playstationön 1998-ban. Azóta viszont sok véres víz folyt le a Blizzard világában.

Kérdés volt, hogy milyen módon kerül a nappalidba ennyi idő után a Diablo, lesz-e szükség folyamatos netkapcsolatra, illetve az is, hogy érdekelni fog-e még bárkit az Auction House, ahol jó pénzért extra itemekre tehetünk szert. A válasz az előbb feltett összes kérdésre ugyanaz: nem. A játék offline játszható, az aukciós ház pedig már csak azért sem került bele, mert legfrissebb hírek szerint 2014. március 18-án bezárják PC-s szinten is, nehogy rossz hatással legyen a hamarosan érkező Reaper of Soul elnevezésű DLC-re. Ahogy a készítők mondták: inkább ölj szörnyeket, ha menő lootot akarsz!

Magyarul fél év múlva a PC-s verzió is a konzoloshoz lesz közelebb. És ez nem feltétlenül baj. Az általunk tesztelt PS3-konverzió ugyanis a legtöbb tekintetben jobb, mint a tavalyi, és bár egyetlen ponton csúnyán alulmarad, jövőre azt is megoldja majd egy másik porton. Igen, a grafikáról beszélünk. A jelenlegi konzolgeneráció értelemszerűen nem képes lélegzetelállító megoldásokra (kevés kivételtől eltekintve), az élsimítás minősége finoman szólva is problémás, de textúra-ügyileg sem fogunk örömünkben csárdást járni. Ez persze nem azt jelenti, hogy a konzolos Diablo III ronda lenne, csak éppen lehetne szebb is, főleg annak fényében, hogy tudjuk, PC-n mennyivel csodásabban muzsikál. Sebaj, a PS4 port majd megoldja a problémát jövőre.

Na de itt van nekünk egy teljesen átgyúrt irányítás, mivel nyilvánvalóan nem lehetett megoldani a point and clicket PS-en, és jelentjük, a Sony/Microsoft kontrolleire tervezett új élmény jobb, mint amit korábban tapasztalhattunk. Minden azonnal kézre esik, bár a jobb oldali analóg karra dedikált dodge egy picit nehézkes, amikor egyszerre kellene nyomnunk az irányt és mondjuk az X-et is harc közben, de nem kívánunk csúnya halált halni egy akkora ellenfélhorda áldásos tevékenységének köszönhetően, amihez hasonlót méretben és agresszivitásban csak egy turkáló bálabontásakor láthat az ember a valódi világban.

Külön öröm, hogy kaptunk a pénzünkért egy remek helyi offline co-op-módot, azaz egy kanapén harcolhatunk a haverokkal, ami nagyon jó móka, de sajnos itt egy kis hiba csúszott a gépezetbe. A loot sajnos közös, aki kapja, marja alapon működik, és ha valaki saját cuccai között szeretne böngészni, akkor megállítja a játékot, a többiek pedig elmehetnek pihenni egészen addig, amíg a haver nem végez az inventoryban nézelődéssel. De a negatívumok számát ennyivel ki is lőttük. És ez örvendetes.

A megtanulható skillek száma emberes, és nem adja őket könnyen a játék, ellenben minden egyes gombra dedikálhatunk egyet-egyet belőlük (természetesen csak egy bizonyos szint után). De a Diablo-nak sosem a skill-szerzés volt a legfőbb vonzereje, hanem a loot, a különböző ládák és egyéb tereptárgyak kifosztása, amiben szó szerint kincsekre lel az ember. Milyen jó is például nyolcas szinten egy bivalyerős pajzsra bukkanni, majdnem akkora öröm, mintha az ember az utcán találna egy húszezrest, mellette pedig éppen megnyílt volna a világ első mindent áruló egyforintos boltja.

Bár többen szidják a kontroller-kompatibilissé varázsolt új játékbeli menürendszert, tulajdonképpen gyönyörűen teljesíti a dolgát, bár azt meg kell hagyni, hogy az első órákban kicsit megszenved vele a legtöbb játékos annak kezdeti nehézkessége miatt, később azonban már olyan flottul megy karakterünk skilljeinek és öltözetének alakítása, mint az ágybavizelés. Kissé mindent egyszerűbbé igyekeztek varázsolni, talán pont ezért is indulunk egyből autoloottal kalandozni, azaz egy-egy földön fekvő hullából azonnal előhull az arany, amennyiben mellé érkezünk.

Teljesen értelemszerűen magának a játék kezelőfelületének is változnia kellett, a Blizzard itt is a kevesebb több gondolkodásmóddal variált át mindent: az egyszerre hat skillt mutató köröcskéket és az életerőcsíkunkat a képernyő bal sarkába helyezte, és tulajdonképpen így is mindent látunk, amit a PC-s verzióban is kellett. Mindent azonnal el tudunk érni, hogy ne állítsuk meg hosszú időre az akciót.

Mondjuk ki nyíltan: a Diablo III PS3/XBOX360-portja jobb lett elődjénél, és bár grafikailag némi hátrányból indul, mégsem kell szégyenkeznie külseje miatt. Így is akadásmentesen tudja megoldani a legnagyobb csatákat, ami nagy szó. Aki a PC-s verzió folyamatos online kapcsolata miatt idegenkedett tőle, az most nyugodtan nekifuthat. Nagyon hosszú időre le fogja kötni, mint ahogyan az összes többi Diablo is tette. Remekmű.

9/10

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Karácsonyi retrokvíz: nosztalgia fenyőfákkal, édességekkel és robotokkal

Visszatér a kilencvenes évek népszerű kígyós horrorja, de nem úgy, ahogyan gondolnád

Sírva búcsúzott Millie Bobby Brown a Stranger Things stábjától az utolsó forgatási napon

További cikkeink a témában